سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۹۳۴
سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: طرح کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس‌های مسافربری در راستای اطمینان از حرکت به موقع اتوبوس‌ها و رضایتمندی مسافران در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از عبدالکریم اخترشناس در بازدید از پایانه مسافربری بوشهر افزود: با توجه به اجرای طرح یکپارچه هوشمند بلیت سفر در پایانه مسافربری بوشهر و هوشمند سازی ساعات حرکت اتوبوس‌ها، سفر با اتوبوس در این استان با کمترین تاخیر انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: به موجب این طرح هرگونه تاخیر در حرکت و حین سفر اتوبوس‌های بین شهری استان در پایانه مسافربری بوشهر و پایانه‌های عمومی مسافر بوسیله کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کنترل می‌شود.

اخترشناس ادامه داد: این طرح از ۱۲ تا ۲۱ تیرماه در همه پایانه‌های عمومی مسافری استان اجرا می‌شود و با استناد به بند ششم منشور حقوق مسافران از تاریخ  ۱۲ تیرماه با هر گونه تاخیر ناوگان برخورد قانونی و متخلفان به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی می‌شوند.

وی افزود: در استان بوشهر به دلیل بهره گیری از سامانه هوشمند بلیت سفر، ساعت حرکت اتوبوس‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که سفر ناوگان با کمترین تاخیر انجام می‌شود و چنانچه اتوبوس در ساعت تعیین شده حرکت نکند سامانه بصورت اتوماتیک مسافر را به اتوبوس بعدی آماده سفر انتقال می دهد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:در رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل مسافر جدی هستیم و با در نظر داشتن حق و حقوق مسافرین آمادگی داریم در کمترین زمان به تخلفات احتمالی رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: سامانه پیامکی۲۰۰۰۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بصورت شبانه روزی آماده دریافت نظریات مردمی است و انتظار داریم مردم نظریات خود را با این سامانه در میان بگذارند.

اخترشناس گفت: با توجه به فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی مسافران این استان پیش بینی شده است که از این شمار اتوبوس ۲۸۰ دستگاه ملکی و ۲۲۰ دستگاه اتوبوس مهمان طرف قرارداد شرکت‌های حمل و نقل مسافر و با همکاری پلیس راه استان بوشهر آماده جابه جایی مسافران و انجام سفرهای تابستانی هستند.

وی بیان کرد: یکهزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافر در قالب ۳۹ شرکت حمل و نقل در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر