جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل دفتر امورمجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هم اینک 459 تشکل مردم نهاد درسه بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی درکشور فعال هستند.\n\nبه گزارش فکرشهر، ویدا توحدی روزپنجشنبه درنشست با انجمن های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: از این شمار 46 انجمن دربخش صنایع دستی، 110 تشکل در بخش گردشگری و 100 سازمان در بخش میراث فرهنگی فعالیت می کنند.
کد خبر: ۱۱۶۹۹
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: مدیرکل دفتر امورمجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هم اینک 459 تشکل مردم نهاد درسه بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی درکشور فعال هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ویدا توحدی روزپنجشنبه درنشست با انجمن های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: از این شمار 46 انجمن دربخش صنایع دستی، 110 تشکل در بخش گردشگری و 100 سازمان در بخش میراث فرهنگی فعالیت می کنند.

\n\n

وی با تاکید بر این که از مجموع تشکل های مردم نهاد 203 انجمن در چند حوزه فعالیت دارند، اظهارکرد: 30 تشکل به صورت فراملی، 95 سازمان ملی، 265 انجمن استانی،61 واحد شهرستانی و هشت انجمن در سطح روستایی هستند.

\n\n

توحدی اضافه کرد: ساماندهی وتوانمندسازی تشکل ها از برنامه های اولویت دار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که می توانند در بخش های مختلف دولت را یاری کنند.

\n\n

وی ادامه داد: برای معرفی جاذبه های گردشگری، تشکل ها به عنوان بازوان همراه این سازمان می توانند نقش موثری در جذب توریست داشته باشند.

\n\n

توحدی گفت: هم اینک فرهنگ و هنرکشور ما به نحو مطلوبی به دنیا معرفی نشده که ورود تشکل های بخش گردشگری در این حوزه می تواند موثر باشد.

\n\n

وی با بیان این که هنوز فرهنگ اقوام ایرانی در کشور بخوبی معرفی نشده است، اظهارکرد: 19 قوم ایرانی وجود دارد که با ایجاد جشنواره های ملاقات اقوام می توان فاصله بین آنها را کم کرد و از بین برد.

\n\n

توحدی گفت: اقوام ایرانی 23 نوع لباس محلی دارند که به منظور معرفی، ترویج و تولید آنها تشکل های مردم نهاد می توانند با برنامه ریزی متناسب دراین راستا اقدام کنند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی بیان کرد: در بخش گردشگری 44 فعالیت وجود دارد که برای انجمن ها قابل تعریف و زمینه ای برای اشتغال جوانان تحصیل کرده است.

\n\n

توحدی ادامه داد: همچنین در نظر است در بخش زنان نیز تشکل های تخصصی ایجاد تا بانوان فعال بتوانند برحسب علاقه مندی و توانایی های خود به فعالیت بپردازند.

\n\n

وی اضافه کرد: با واگذاری امورغیرحاکمیتی به تشکل ها می توان با رعایت اعتدال و بدور ازهرگونه نگاه تبعیض، مشارکت بخش مردمی را در کنار دولت تقویت کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر