پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد:
کد خبر: ۱۱۷۰۲۲
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ۲۳  اکیپ ثابت و ۱۱ اکیپ سیار در استان برای ذبح دام مستقر شده‌اند و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

به گزارش فکرشهر، مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه این دامپزشکی به صورت ویژه نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم اقدام می‌کند، اظهار کرد: در این راستا مجموعه دامپزشکی استان بوشهر تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری مراسم عید قربان در نظر گرفته است.

وی از تجهیز و ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان خبر داد و بیان کرد: در همین راستا ۳۴ اکیپ شامل ۲۳  اکیپ ثابت و ۱۱ اکیپ سیار با حضور ۱۱ دکتر دامپزشک، ۲۸ بازرس بهداشت گوشت و ۱۰ ناظر شرعی برای ذبح در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها برای ذبح دام مستقر شده و خدمات خود را رایگان ارائه می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه  تیم‌های دامپزشکی از صبح روز در عید سعید قربان فعال هستند خاطرنشان کرد: ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است که تقاضا می‌شود برای جلوگیری از انتشار بیماری تب کریمه کنگو و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان خودشان در منزل و معابر عمومی اقدام به ذبح دام نکنند.

بحرانی با تاکید بر این نکته که  مردم در هنگام خرید دام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به همراه خود عینک، دستکش و ماسک داشته باشند، تصریح کرد: یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری به افراد که به شدت هم خطرناک است، توصیه می‌شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴  ساعت پس از نگهداری در بسته بندی لازم در یخچال مصرف کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر