شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست حفاظت از منابع آب دشتستان مطرح شد:
به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع درجلسه حفاظت از منابع آب شهرستان دشتستان افزود: برای حفظ منابع آبی، یکی از دغدغه های اصلی دراین شهرستان پرکردن چاه های غیرمجاز است...
کد خبر: ۱۱۷۰۳
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: فرماندار دشتستان استان بوشهر گفت: براساس دستورالعمل و اولویت در خرداد امسال به ازای هر بخش در فاز اول سه چاه و درمجموع 18 چاه غیرمجاز آب در همه بخش های این شهرستان پر می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع درجلسه حفاظت از منابع آب شهرستان دشتستان افزود: برای حفظ منابع آبی، یکی از دغدغه های اصلی دراین شهرستان پرکردن چاه های غیرمجاز است.

\n\n

وی اضافه کرد: درهمه دشت های دشتستان ازجمله بوشکان و دهرود با بیلان منفی آب روبرو هستیم.

\n\n

فرماندار دشتستان اظهارکرد: برای پیشگیری از تهدیدهای بیشتر کاهش منابع آبی دردشت های این شهرستان، به همکاری همه مردم و کشاورزان بجد نیاز داریم.

\n\n

دشتستان 9 دشت آبی دارد

\n\n

زارع با اشاره به این که درشهرستان دشتستان 9 دشت آبی وجود دارد ادامه داد: برای حفاظت از منابع آبی درهر دشت بخشداران با همکاری و مشارکت مردم و کشاورزان برنامه ریزی لازم برای حفاظت بهتر از این منابع را در دستور کار قرار دهند.

\n\n

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: در دشتستان شاهد فعالیت کشاورزان در بخش‌های شش‌گانه هستیم و بر اساس آمار موجود حدود 70 درصد سطح زیر کشت استان بوشهر متعلق به شهرستان دشتستان است.

\n\n

وی بیان کرد: ساماندهی و نظارت بر چاه های آب درکارگاه های شن و ماسه و صنایع نیز در دستور کار قرار گیرد.

\n\n

زارع همچنین در مورد طرح الگوی کشت گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و انتظار داریم جدای از پایلوت اجرای طرح الگوی کشت در منطقه آبپخش در دیگر بخش ها نیز با هماهنگی بخشداران و با اطلاع رسانی لازم به کشاورزان الگوی کشت و ترویج آن بین کشاورزان اجرایی شود.

\n\n

وی همچنین بر تعیین سطح ایستایی چاه های دشتستان از سوی اداره منابع آب این شهرستان تا پایان خرداد امسال تاکید کرد.

\n\n

زارع گفت: تا پایان سال 94 موضوع تفکیک آب شرب شهری در پارک ها و فضاهای سبز از سوی شهرداری های شهرستان بویژه شهر برازجان در نظر گرفته شود. 

\n\n

اخطار مجدد به کشاورزان دشتستانی

\n\n

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر نیز گفت: چاه های غیرمجاز حفاری شده پس از سال 85 خط قرمز وزارت نیرو است وباید پر شوند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی افزود: منابع آبی در این شهرستان بشدت افت کرده و درحال خشک شدن است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند تا پایان سال 94 به وضعیت ممنوعه در این حوزه می رسیم.

\n\n

وی اضافه کرد: در صورت ادامه این روند درافق 1400 سفره های آب دشت های دهرود و تنگ ارم دشتستان از بین خواهد رفت.

\n\n

رجایی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از برداشت غیرمجاز آب از منابع آب های سطحی و زیرزمینی ادامه داد: در چاه های مجاز نیز افزایش الگوی کشت باید تنظیم و ارائه شود و اگر کسی خارج از محدوده کشت، محصولی بکارد از خدمات محروم خواهد شد.

\n\n

برای کاشت نخل جدید اجازه بگیرید

\n\n

وی گفت: درشهرستان دشتستان توسعه بی رویه نخیلات نگران کننده است زیرا اکنون در شبکه دالکی نخل های جدید کشت می شود که به منافع عمومی ضرر می رساند و با آن برخورد می شود.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، رجایی یادآورشد: کشاورزانی که نخیلات آنان پیر شده و بخواهند جایگزین آن نخلی کشت کنند، اجازه ندارند هر نخلی کشت کنند.

\n\n

وی اضافه کرد: باید کاشت و توسعه نخیلات در دشتستان متوقف شود و جایگزینی جدید به جای درختان پیر و از بین رفته نیز با همکاری و هماهنگی جهاد کشاورزی صورت گیرد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر