چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۰۳۴
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مجوز نخستین سفر لنج های تجاری این استان در سال ۱۴۰۱ صادر شد و بزودی در نشست شورای تامین استان به تصویب نهایی می‌رسد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده لنج‌های این استان می‌توانند از اواخر هفته آینده سفر خود را به بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز کنند.

وی بیان کرد: ایجاد شغل در استان بوشهر یکی از هدف‌های مسئولان این استان در راستای دریافت مجوز سفر لنج‎ها است که مقرر شده عمده واردات آنها کالاهای اساسی و مصرفی مردم باشد.

آیین نامه کالای همراه ملوان که در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر مدنظر قرار گرفت در هیات دولت همچنان در دست بررسی است و مقرر شده امسال مراحل نهایی آن تصویب و ابلاغ شود.

در ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به بوشهر با دستور آیت الله رئیسی مبنی بر ضرروت تعیین و تکلیف کالای همراه ملوان (ته لنجی)، اطلاعات مورد نیاز برای ساماندهی ته لنجی در قالب طرح پیشنهادی با مشارکت همه دستگاه‌ها و اقشار ذیربط از طرف استان بوشهر به وزارت کشور ارسال شد تا پس از بررسی به دولت ارائه شود.

در قالب این طرح نظرهای تخصصی بخش‌های مختلف گرفته شده تا ساماندهی مناسبی پیرامون ته لنجی و تامین معیشت مرزنشنان صورت گیرد.

در سفر استانی دولت سیزدهم به استان بوشهر که ۱۶مهرماه سال گذشته انجام شد رئیس جمهوری دستور فوری داد تا استاندار بوشهر در مدت ۱۰ روزه با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط موضوع ته لنجی را باهدف توجه به مردم و مطالبه‌های مردمی و نظم دادن به کالای همراه ملوان پیگیری و پیشنهاد ارایه دهند.

در این مهلت با جلسات فشرده‌ای که بعضی از روزها حتی پنج جلسه برگزار شد، استاندار بوشهر بلافاصله موضوع را جمع بندی نهایی و به مرکز ارسال کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر