سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۰۶۳
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: علی بازدار می‌گوید ۶ هزار هکتار از زمین‌های استان بوشهر در ۱۲ سایت به پرورش میگو اختصاص داده شده که پیش‌بینی می‌کنیم ۳۴ هزار تن میگو از آن‌ها برداشت شود.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما گفت: ۱۲ سایت پرورش میگو در استان بوشهر فعال است که امسال ۶ هزار هکتار از ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار آن به پرورش میگو اختصاص داده شده است.

علی بازدار اضافه کرد: امسال ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه لارو میگو در ۲۱ مرکز تکثیر ایجاد شد که ۲ میلیارد و ۴۰۰ قطعه در حوضچه‌های ۶ هزار استخر ذخیره‌سازی شده که پیش‌بینی می‌کنیم ۳۴  هزار تن میگو از این کشتزار‌ها برداشت شود.

او اضافه کرد: امسال از اول اردیبهشت ذخیره‌سازی آغاز شد و پس از یک دوره ۱۲۰ روزه، در نیمه‌های شهریور و آغازین روز‌های مهر برداشت میگو آغاز شود. با تلاش بخش خصوصی پیش‌بینی برداشت مناسبی داریم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: سایت شیف در نزدیکی بندر بوشهر با ۴ هزار هکتار بزرگترین سایت پرورش میگو در استان است که این دوره ۳ هزار هکتار آن زیر کشت رفته و میگو‌ها در حال پرورش در آن هستند.

بازدار افزود: در آینده نزدیک ضلع غربی سایت شیف با ۶۰۰ هکتار در یک فراخوان واگذار می‌شود.

او اضافه کرد: سایت رودشور شمالی نیز نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار است که ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن قابل واگذاری است و امسال تمامی آن مورد بهره‌بردای قرار خواهد گرفت.

مدیرکل شیلات استان با اشاره به این‌که کشتزار‌های پرورش میگو تا سال آینده به ۱۰ هزار هکتار می‌رسد، گفت: مکان‌هایی در استان شناسایی شده که ظرفیت زیرکشت میگو در استان به ۱۵ هزار هکتار برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر