جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
مدیرکل محیط زیست استان بوشهر خبر داد:
کد خبر: ۱۱۷۱۰۰
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تعداد پایش‌های زیست محیطی صنایع منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در راستای افزایش نظارت بر خروجی صنایع مستقر در منطقه، از تیرماه افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر، فرهاد قلی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به‌دلیل استقرار و فعالیت تعداد فراوانی از صنایع بزرگ گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در محدوده شهرستان‌های عسلویه و کنگان، نظارت و پایش این صنایع از اهمیت فراوانی در راستای تشخیص واحدهای آلاینده و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست برخوردار است.

به گفته‌ وی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با برنامه ریزی تعداد پایش‌های زیست محیطی را افزایش داده است به‌طوری که علاوه بر پایش‌های مستمر و ماهانه، پایش‌های لحظه‌ای از طریق سیستم‌های پایش آنلاین انجام می‌پذیرد و همچنین پایش و اندازه گیری خروجی‌های صنایع از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست نیز ماهانه در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر ضرورت کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: همه صنایع ملزم به اقدامات در راستای اجرای طرح جامع کاهش آلودگی‌های محیط زیست منطقه مصوب هیات وزیران هستند.

قلی‌نژاد ادامه داد: گزارش عملکرد صنایع ماهانه بررسی می‌شود و تعدادی از صنایع به‌دلیل کندی اجرای اقدامات اخطاریه دریافت کرده که در صورت انجام ندادن کامل اقدامات مصوب در مهلت مقرر، پیگیری قضایی و حقوقی در مراجع ذیصلاح وفق قوانین و مقررات انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، طرح جامع کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیستی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از جمله طرح‌های مصوب هیات وزیران است که اجرای اقدامات الزامی است و سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای اقدامات نظارت می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر