جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۱۳۰
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در برخی مناطق جنوبی استان بر پوشش ابر افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مناطق عمدتاً در ساعاتی از وقت عصر تا شب احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط استان و روی دریا پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، گاهی وزش باد و در مناطق جنوبی افزایش ابر و در ساعاتی از بعدازظهر تا شب با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی تاکید کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی و مرکزی در برخی ساعات ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وقوع ناپایداری تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر