شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۱۸۹
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: امام جمعه موقت گناوه گفت: همه در برابر رعایت عفاف و حجاب در جامعه مسئول هستند، دولتمردان و مردم همه باید به فکر باشند و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده نگه داشته شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز عرفه و دعا و نیایش افزود: روز عرفه روز بسیار بزرگ و جایگاه والایی دارد و باید بکوشیم اعمالی برای این روز در دستورات اسلامی بیان شده که در شهر خود بخشی از این اعمال بخصوص دعای حضرت امام حسین (ع) در صحرای عرفات که از دعای های مهم و سفارش شده است را به جای آوریم.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت به اهمیت اعمال این روز بزرگ اشاره کرد و گفت: از اعمال مهم این روز قربانی کردن و توزیع بین نیازمندان است و کسانی که در این روز قربانی دارند بخصوص به نهادهای حمایتی و افراد تحت پوشش کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت دهه امامت و ولایت یادآور شد: خوشا به حال شما که شیعیان و دوستداران امام علی (ع) هستید و پیامبر (ص) فرمود «ای علی؛ پیروزی نهایی از آن تو و شیعیان توست».

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به در پیش بودن روز عفاف و حجاب ادامه داد: امروز وضعیت حجاب در جامعه مناسب نیست و باید دید در کنار ساحل و بازار چه خبر است.

وی بیان کرد: همه در برابر رعایت عفاف و حجاب در جامعه مسئول هستند، دولتمردان و مردم همه باید به فکر باشند.

وی گفت: شهدا برای حفظ دین و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت ما، جان خود را فدا کردند و امروز همه ما مسئول در برابر جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه ما مخالف ورزش و تفریح نیستیم، تفریح و ورزش سالم باید باشد افزود: نسبت به این موضوع همه مسئول هستند و نباید غافل بمانیم همه باید این وظیفه را عمل و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه زنده نگه داریم.

وی گفت: انتظار می‌رود که دولت در برخی موارد با قدرت برخورد کند نباید نسبت به موضوع عفاف و حجاب غافل ماند که جامعه را روز بروز بیشتر به فساد می‌کشاند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر