پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۱۹۷
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: کسانی هستند که خواسته یا ناخواسته می‌خواهند چهره آمریکا را موجه جلوه دهند، اینها به ملت خیانت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: برگ برنده انسان مؤمن و مهمترین عامل نجات انسان تقوا است که انسان را محبوب القلوب می‌کند و این محبوبیت هم در دنیا وهم در آخرت است.

امام جمعه عسلویه افزود: پیامبر (ص) فرمودند باتقوا ترین انسان‌های متقی شخصی است که سخن حق بر زبان جاری کند بهترین صدقه سخن حق گفتن است و حضرت علی (ع) هم می‌فرمایند اگر آسمان‌ها و زمین‌راه را بر انسان ببندند اگر تقوا پیشه کند خدا راه را برای او باز می‌کند.

وی گفت: مصداق بارز افراد با تقوا امامین انقلاب هستند حضرت امام ره روزی که انقلاب کرد سخن حق گفت و از تهدید دشمن نهراسید، کار بزرگی کرد خدا راه را برای او گشود رهبر معظم انقلاب هم امروز می‌بینید سی و اندی سال این همه توطئه دشمنی تخریب‌ها هجمه‌ها با تقوا بر این حربه‌های دشمن پیروز شده است و با تکیه بر تقوا و ایمان محکم ایستاده است.

وی تاکید کرد: خود دشمنان اعتراف دارند نقشه‌هایی را که سال‌ها ماه‌ها و روز طراحی کردیم رهبر ایران با یک سخنرانی خنثی می‌کند، علت اصلی پیروزی‌های ما بر دشمن سلاح تقوا این ملت است اگر دشمن تقوا را از ما بگیرد باورهای دینی ما از بین ببرد بر ما پیروز می‌شود هوشمندانه کار می‌کنند باید مراقب باشیم.

امام جمعه عسلویه با بیان فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در مورد حضرت امام گفت: ایشان فرمودند امام بزرگوار ما به معنای واقعی کلمه یک انسان پاک بود، دارای مجموعه‌ای از خصوصیات منحصر به فرد بود جامع صفات انسانی بود.

وی افزود: در تاریخ خودمان کسی سراغ نداریم همه ویژگی‌ها داشته باشد پاک و پرهیزگار بود باتقوا بود، حالات عرفانی داشت، اهل لطافت روحی بود کامل و ممتاز و جامع الاطرف بود. اگر امام راحل این خصوصیات داشتند رهبر انقلاب هم امروز همین خصوصیات را دارا هستند و این خصوصیات در وجود مبارکشان می‌بینیم.

هاشمی نژاد با تبریک روز عرفه و روز نیایش نمازگزاران را به شرکت در مراسم دعای عرفه در مصلای نماز جمعه عسلویه دعوت کرد و هم چنین با تبریک عید سعید قربان از عموم مردم برای شرکت در نماز عید قربان در مصلا دعوت کرد.

امام جمعه عسلویه به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: در شهرستان نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی برگزار شد.

وی افزود: کسانی هستند که خواسته یا ناخواسته می‌خواهند چهره آمریکا را موجه جلوه دهند اینها به ملت خیانت می‌کنند. آمریکا در تیرماه جنایات زیادی در حق ملت ایران انجام داد و سو قصد به جان رهبر انقلاب در شش تیر که این خواست الهی بود. اگر واقعه ششم تیر اتفاق نمی‌افتاد رهبر انقلاب در واقعه هفتم تیر به شهادت می‌رسید.

وی ادامه داد: وقایع دیگر مانند شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیر، بمباران شیمیایی سردشت در ۸ تیر، شهادت عالم وارسته شهید صدوقی در ۱۱ تیر، حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت ۲۹۰ نفر که بیش از ۵۰ نفر زن و کودک بودند اینها گوشه‌ای از جنایات آمریکا علیه ملت ایران در تیرماه است.

امام جمعه عسلویه دستگیری جاسوسان دیپلمات توسط سازمان اطلاعات سپاه اقدامی شایسته دانست و افزود: افرادی تحت عنوان گردشگر در مناطق ممنوعه اقدام به جمع آوری اطلاعات می‌کردند، معاون سفیر انگلیس و خانمش در قالب گردشگری مشغول جاسوسی بودند اما سپاه بزرگ و مقتدر ما که در همه خطرات در صف اول بوده است.

وی گفت: دشمن از دشمنی دست بر نمی‌دارد از دشمن نباید غافل شویم اگر غافل شویم باید با لگد دشمن بیدار شویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر