جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۲۰۰
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حل مسئله راه‌آهن، اشتغال و آب استان بوشهر در صدر مصوبات سفر رئیس جمهور است که باید عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به مشکلات آب در استان بوشهر اظهار داشت: همه مسئولان باید برای رفع مشکل تاریخی آب در استان بوشهر تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: سند تأمین آب شرب استان بوشهر تنظیم و تدوین شده هر چند مسئولان زحمات و تلاش‌های زیادی کرده‌اند ولی به سرانجام نرسیده است و مردم استان بوشهر در فصل گرما و تابستان از کمبود آب شرب در عذاب هستند، نگرانی و دغدغه دارند.

امام جمعه بوشهر مصوبات سفر رئیس استانی رئیس جمهور را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: طرح‌های بسیار مهمی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مصوب شد ان‌شاءالله با تلاش مسئولان مصوبات اجرایی شود.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه حل مسئله راه‌آهن، اشتغال و آب استان بوشهر در صدر مصوبات سفر رئیس جمهور است گفت: برای اجرایی شدن این مصوبات پیگیری لازم انجام شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه ۹۰ درصد آب شرب استان بوشهر وابسته به دیگر استان‌ها است تصریح کرد: این مهم برای استان مضر است باید آب در درون استان تأمین و تولید شود، اکنون یک مشکلی در حوزه تأمین آب مربوط به دیگر استان‌ها است تذکر می‌دهم قانون رعایت شود تا مشکل برای مردم که ترکیبی از استان بوشهر و استان مورد نظر است ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تأکید کرد: مشکل آب شرب استان بوشهر به هر شکل ممکن برطرف شود و در عین حال از خدمات مسئولان و دست‌اندرکاران که به همه روش‌ها در حل مشکل آب شرب مردم تلاش می‌کنند قدردانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر، با قدردانی از تلاش حوزه بهداشت و درمان خواستار تأمین اعتبار برای تسریع در اجرا طرح‌ها از محل اعتبارات دولتی و کمک بخش خصوصی و خیران شد.

وی وضعیت کرونا را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به آغاز موج جدید ویروس کرونا تصریح کرد: همه مردم دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک برای مقابله با موج جدید کرونا رعایت کنند.

صفایی بوشهری، حل مشکل اشتغال جوانان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: جوانان که دارای شرایط اشتغال هستند مسئولان آن را به وضعیت پایدار برسانند و با برنامه‌ریزی امسال اشتغال جوانان، ایجاد و فراهم شود چون اگر اشتغال نباشد مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی و دیگر عرصه‌ها افزایش می‌یابد.

لزوم شناسایی توطئه‌های دشمنان

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، دروغ‌گویی، فریب دادن اشخاص گوناگون، یغما بردن اموال مردم را از آثار کلاهبرداری دانست و بیان کرد: مال حرام زندگی انسان را به نابودی و فنا می‌رساند که کلاهبرداری نمونه‌ای از اموال حرام و گناه نابخشودنی الهی محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر، با استناد به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج، وحدت و معنویت را ۲ عامل اساسی برای عزت اسلامی و اقتدار جهان اسلام نام برد و تصریح کرد: دشمنان همواره برای خدشه‌دار کردن معنویت و اتحاد مسلمانان در حال برنامه‌ریزی و توطئه هستند که مردم باید به انس با خدا، حضور در مساجد، توجه به دعا و مناجات الهی و مراعات تقوا الهی توجه ویژه کنند.

وی وحدت و معنویت را عامل مهم در اقتدار جهان اسلام نام برد و بیان کرد: جهان غرب با روحیه استکباری در دنیا و منطقه جهان اسلام روز به روز ضعیف‌تر می‌شود که نویدبخش نزدیک شدن نابودی جهان استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیست بین‌الملل است.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه هیچگاه نباید از کید دشمن غافل شد گفت: چون دشمن لحظه به لحظه در طراحی و اجرا توطئه علیه جهان اسلام است هیچگاه نباید از کید و طراحی دشمن غافل شد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، شناسایی توطئه‌های دشمنان را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: باید با اعتماد به نفس در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرد چراکه این مهم سبب اقتدار جهان اسلام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تبریک عید سعید قربان و گرامیداشت روز عرفه این ایام را روز انس با خداوند متعال، ارتقا سطح معرفت دینی، تقویت خدامحوری و خدا سالاری در زندگی دانست و تصریح کرد: مسئولان فرهنگی با برنامه‌ریزی خوب برای انس با خدا فضایی مناسب در روز عرفه فراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر