جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۲۰۳
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: فرماندار جم استان بوشهر گفت: با پیگیری های استاندار و نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی پروژه آسفالت جاده ریز - جم به سرچشمه پس از ۱۰ سال توقف دوباره از سر گرفته شده است.

به گزارش فکرشهر، سید محمد احمد پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم جم که بیش از ۱۰ سال در انتظار تردد در مسیر شهرهای ریز به شنبه در شهرستان دشتی بودند اکنون شاهد عملیات اجرایی آسفالت این پروژه هستند.

وی اظهار کرد: با اجرای این جاده شهر شُنبه شهرستان دشتی از بن بست جغرافیایی خارج شده و مسیر ریز به شهرستان دشتی نیز بالغ بر ۵۰ کیلومتر کاهش می یابد.

احمد پور ادامه داد: طول این راه از بخش ریز  تا سر چشمه ۱۶ کیلومتر است که در سه قطعه عملیاتی شده و قطعه دوم آن در سال‌های گذشته اجرا شده و در دولت سیزدهم نیز قطعه‌های ۱ و ۳ آن به مبلغ قراداد ۲۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی،  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و کمک‌های نفت بدون محاسبه تعدیل فعال شده است.

وی گفت: با اجرای روکش آسفالت محور ریز به شُنبه جمع  آسفالت این محور به طول ۱۱ کیلومتر می‌رسد همچنین پنج کیلومتر انتهایی (قطعه سوم) نیز با پیشرفت فیزیکی و سرعت مناسب در دست اجرا است و بزودی شاهد تمکیل آن خواهیم بود.
 احمد پور اضافه کرد: همچنین این محور ارتباطی طول مسیر شهرستان جم را به مرکز استان بوشهر ۶۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه روستای سرچشمه یکی از قطب های اصلی تولید محصولات خارج از فصل از جمله صیفی جات بویژه گوجه فرنگی است با بهره برداری از این راه ارتباطی کار انتقال محصولات کشاورزی  به مرکز شهرستان روان می شود.

 

فرماندار جم گفت: با احداث راه ارتباطی ریز - جم - سرچشمه جاده تنها روستای بالای ۵۰ خانوار استان بوشهر که راه آسفالته نداشت با همت دولت سیزدهم از نعمت برخوردار می شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه ریز - جم به سرچشمه در سال ۱۳۸۸ شروع شده که پیشرفت خوبی نداشته اما در ۹ ماه اخیر رشد قابل توجهی داشته که موجب رضایت مردم شهرستان شده است.

احمد پور یادآور شد: قطعه بعدی محور سرچشمه به باغان است که با پیگیری استاندار بوشهر و فرماندار شهرستان دشتی عملیات اجرایی آن قطعه نیز آغاز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر