شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۲۲۶
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مشکل بازماندگی از تحصیل بین دختران در کردستان را بالا خواند و افزود: این مشکلات به دلیل نبودن شرایطی از جمله، نداشتن معلمان زن است که دختران نمی توانند تحصیل کنند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، انسیه خزعلی در جلسه شورای اداری که امروز جمعه (۱۷ تیرماه) در سنندج برگزار شد، با گرامیداشت دهه ذی‌الحجه اظهار کرد: نمره فقر در زنان سرپرست خانوار کردستان ۵۰ است که در مقایسه با متوسط کشوری با نمره ۳۹، بسیار بالا است.

وی مشکل بازماندگی از تحصیل بین دختران در کردستان را بالا خواند و افزود: این مشکلات به دلیل نبودن شرایطی از جمله، نداشتن معلمان زن است که دختران نمی توانند تحصیل کنند، مرتفع کردن این امر نیازمند فراهم کردن مسائل آموزشی برای آموزش دختران کردستان است.

خزعلی مسئله ازدواج و طلاق در کردستان را بالاتر از متوسط کشوری ذکر و بیان کرد: ناباروری نیز مشکلی جدی در استان است که نیاز به توجه بیشتر و تقاضای فلوشیپ و دوره های تخصصی در استان دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، عدم پرداخت بیمه ناباروری را از دیگر مشکلات استان در این زمینه دانست و افزود: در استان کردستان تنها ۶۰ درصد این بیمه پرداخت می شود و در حالی که این میزان در کشور ۹۰درصد است؛ متاسفانه مراکز خصوصی استقبالی از این مورد در استان نمی کنند.

خزعلی، مشارکت اقتصادی زنان در استان کردستان را یک و نیم واحد بیشتر از میانگین کشوری ذکر کرد و گفت: کولبری زنان در استان را شاهدیم که خوشبختانه با همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی در حد کاهش است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر