جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۷۲۵۵
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: کشتار غیربهداشتی دام در محل‌های غیرمجاز احتمال انتقال بیماری از دام به انسان را افزایش می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، جاسم زارعی روز شنبه ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن عید سعید قربان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان، اظهار کرد: رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی و ذبح سنتی در منازل یا اماکن غیراستاندارد، خطر ابتلا به بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو را بالا می‌برد.

زارعی افزود: نگهداری لاشه تازه دام به‌صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت و دل و جگر به مدت ۴۸ ساعت در یخچال برای پیشگیری از ابتلا به بیماری منتقله از دام به انسان موسوم به CCHF (تب خونریزی دهنده کریمه کنگو) ضروری است که بین قصابان سنتی مرسوم نیست.

وی در ادامه بیان کرد: بهترین مکان جهت قصابی و قربانی کردن، کشتارگاه استاندارد است که پس از نظارت و تأیید قبل و بعد از کشتار از سوی شبکه‌های دامپزشکی و طی مدت‌زمان لازم در یخچال، گوشت سالم تحویل عزیزان داده می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: به علت فقدان کشتارگاه استاندارد در سطح شهرستان عسلویه بهتر است مردم عزیز جهت حفظ سلامتی خود، خانواده و سایر افراد جامعه برای قربانی از طریق شهرستان هم‌جوار (کنگان) که واجد کشتارگاه مور تائید سازمان دامپزشکی است اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر