جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۳۱۸
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: نجات جهان امروز به ولایت مداری و ولایت اهل بیت (ع) است و باید پرچم ولایتمداری همواره در جهان برافراشته باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز عید سعید قربان افزود: ولایت حقیقتی ناشناخته از ولایت الهی که ابراهیم وار باید در برابر آن متعبد و تسلیم بود تا ولایت رسول خدا (ص)، اهل بیت (ع) و ولایت فقهای بزرگواری که خداوند دستور دادند ما پیرو آنها باشیم و اینها در حقیقت استمرار ولایت الهی هستند.

وی بیان کرد: امروز پرچم ولایت به دست ما ایرانیان و به دست ولایت فقیه است و ما باید این پرچم را برافراشته نگه داریم.

دشتی با اشاره به اینکه دهه ولایت از امروز همزمان با عید قربان آغاز و تا عید غدیر خم ادامه دارد، اظهار کرد: عید غدیر خم که عید ولایت است و تاکید بر زنده ماندن نام علی و اولاد علی (ع) است باید گرامی داشته شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به جهانی شدن اربعین که نمادی از ولایت مدار است گفت: گرامی داشتن عید غدیر و برگزاری جشن و سرور و اطعام فقرا که مورد تاکید امیرالمومنین (ع) است ضروری است و باید هرچه باشکوهتر این آئین ها برگزار شود.

حجاب و عفاف مقدمه داشتن جامعه پاک است

امام جمعه موقت بوشهر در خصوص گرامیداشت روز عفاف و حجاب گفت: هرچند عفت و حجاب در زن و مرد از فروعات به شمار می آید اما این مساله در جامعه جهانی و کشور ما بعنوان یک شعار و اصل به شمار می آید که هم بُعد فردی و هم بُعد اجتماعی و سیاسی دارد.

قربانی به معنای قربانی کردن حیوانیت انسان است

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به مستحب بودن قربانی در روز عید قربان در خارج از سرزمین وحی گفت: قربانی در راه خدا به معنی هدیه دادن در راه حق است که در سرزمین وحی بعد از رمی شیطان نوبت به این می رسد که هدیه ای تقدیم حق شود.

وی یادآور شد: ذبح حیوان به معنی قربانی کردن حیوانیت انسان و مسلط شدن بر نفس خود است.

دشتی اظهار کرد: حج ابراهمی داستان تکراری حضرت ابراهیم، اسماعیل و هاجر است که داستان مکه را آفریدند آنها جلوه ای از ایثارگری را  به نمایش گذاشتند و خداوند با حج ابراهیمی می خواهد این ایثار گری در جهان پایدار بماند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر