پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۳۳۵
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶

فکرشهر: امام جمعه موقت عسلویه با بیان اینکه حج درس‌های زیادی دارد گفت: حج مبارزه با هوای نفس، خودسازی، جای استقامت و مبارزه با شیطان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام عباس بحرینی در خطبه‌های نماز عید قربان در عسلویه با تبریک این عید بزرگ گفت: خداوند خانه‌هایی دارد که یکی از خانه‌های خدا عرش خداست.

وی اضافه کرد: هیچ موجودی، هیچ پیامبری و هیچ ملک مقربی به عرش خدا راه پیدا نکرده است و تنها یک نفر و آن هم‌پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) پا به عرش خدا گذاشته است.

بحرینی بیان کرد: بین احد و احمد فاصله‌ای نبود و پیامبر به خدا بسیار نزدیک بود، نه از لحاظ جسمی از نظر معنوی، چون خدا جسم نیست. باید دید معنوی پیدا کنیم و خدا شناس شویم تا به این مرحله برسیم.

امام جمعه موقت عسلویه افزود: خانه دوم خدا بیت المعمور است که محل طواف و عبادت ملائک است. خانه سوم کعبه است که توسط حضرت ابراهیم ساخته شد و به صورت چهار کنج و مکعب است و هر کنج نشانه ذکری از اذکار چهارگانه است.

وی تاکید کرد: سفارش شد قبل از طلوع و بعد از طلوع و قبل از غروب و بعد از غروب ۱۰ مرتبه این تسبیحات را بخوانیم. خانه خدا یک جهت است که ما راه را گم نکنیم، نماد وحدت است و بر ما واجب است اگر استطاعت پیدا کنیم یک بار در عمر خود خانه خدا را زیارت کنیم.

بحرینی اضافه کرد: حج عمره و مستحب هم هست که می‌توانیم برویم ولی اگر به جای زیاد رفتن به عمره به رفع گرفتاری مردم، کمک به ازدواج جوانان، کمک به بیماران و امور خیر دیگر بپردازیم کمتر از حج نیست.

امام جمعه موقت عسلویه ادامه داد: به دنیا دل نبندیم زیرا دنیا برای کسی نمانده است، در آخر الزمان گرانی و جنگ زیاد است الان در فرانسه و کشورهای اروپایی مواد غذایی کوپنی شده است. تفکر و تأمل کنیم و ناشکری نکنیم. همه چیز را به دوش دولت نگذاریم. دولت ما بهترین دولت در دنیا است.

وی گفت: سختی‌ها هست و هیچ چیز به آسانی به دست نمی‌آید. رسیدن به امام زمان سختی دارد. باید سختی را تحمل کنیم، هر آوازی در دنیا بلند شد با آن هم نوا نشویم، حواس ما باشد این انقلاب امانت دست ما است، این انقلاب از مقدمات و علامات ظهور امام زمان است و فردا کسانی که مقابل این انقلاب و رهبر این انقلاب ایستاده‌اند احساس شرمندگی می‌کنند.

حجت الاسلام بحرینی افزود: حج درس‌های زیادی دارد. همین لباس ساده احرام یعنی اینکه یک رنگ و یک شکل باشید، لباس مایه فخر فروشی و بزرگی نیست، بزرگی به تقوا است. لباس ساده یعنی بشر ساده زندگی کن و خود را از دیگران برتر ندانید.

وی گفت: حج مبارزه با هوای نفس است، خودسازی است، حج جای استقامت و مبارزه با شیطان است، می‌گویند چرا در حج مرگ بر آمریکا می‌گوئید؟ حج جای مبارزه با استکبار است، حجی که روح سیاسی نداشته باشد حج نیست. مؤمنی که اهل سیاست نیست مؤمن نیست، دیانت ما عین سیاست ماست، باید بت‌ها را کنار بزنیم. حج فقط احرام به تن کردن نیست.

امام جمعه موقت عسلویه دهه ولایت را تبریک گفت و افزود: پرچم ولایت را بر خانه‌ها بلند کنید، غدیر آغاز ولایت است و هرکس پیامبر را قبول دارد باید ولایت علی (ع) و یازده امام معصوم را قبول کند. سردر خانه‌های خود را زینت کنید، نام علی باید بدرخشد.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ خیلی‌ها خواستند تا نام علی (ع) نباشد، از علی (ع) فاصله نگیریم زیرا فردای قیامت خیلی از افراد نادم و پشیمان می‌شوند که چرا از علی (ع) فاصله گرفتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر