جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۳۴۸
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: کارهای فرهنگی در تنگستان با حضور و محوریت مردم انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی ظهر یکشنبه در جلسه عفاف و حجاب شهرستان اظهار داشت: برنامه‌های عفاف و حجاب خواست یک روز و یا هفته نمی‌باشد و نیاز است در طول سال در زمینه امورات فرهنگی عفاف و حجاب در شهرستان با محوریت مردم و دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

وی بیان کرد: اگر قرار است در حوزه عفاف و حجاب کارهای مناسب فرهنگی برگزار شود از ظرفیت خوب مردم استفاده شود.

فرماندار تنگستان اظهار داشت: کارهای فرهنگی با حضور مردم با تشکیل هسته‌های مشاوره در محلات، مساجد و پایگاه‌های مقاومت به گونه‌ای مدیریت شود که محاسن و معایب عفاف و حجاب مردم بیشتر متوجه شوند.

وی یاد آور شد: هفته عفاف و حجاب بازخورد کارهای یک ساله مردم و دولت است که نیاز است در این هفته جهت آگاهی مردم گزارش شود.

لطفی خاطرنشان کرد: بعضی از دستگاه‌ها که در تنگستان دارای مخاطبین زیادی هستند با یک برنامه مشخص و با ارائه کمک و تهیه سند چشم انداز عفاف و حجاب در شهرستان تا بر اساس آن گام‌های اساسی برداشت شود.

فرماندار تنگستان بیان کرد: شهرداری‌های شهرهای شهرستان در فضای عمومی و دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاری خودشان باید از برنامه‌های فرهنگی؛ تربیتی و مشاوره‌ای عفاف و حجاب حمایت کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حوزه‌های برگزاری جشنواره‌های قرآنی و فرهنگی حمایت لازم داشته باشند.

لطفی افزود: شهردارهای شهرهای تنگستان در بحث بر گزاری نمایشگاه با موضوعیت عفاف و حجاب در شهرستان همکاری و همراهی لازم داشته باشند.

فرماندار تنگستان یاد آور شد: در روز عید غدیر خم پیاده روی روستاهای محمود احمد به سمت اهرم برگزاری می‌گردد که نیاز است هیئت‌های مذهبی شهر اهرم در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: نباید کارهای و فعالیت‌های با نگاه سمبلیک پیش برود بلکه باید به صورت همگانی و مشاوره‌ای در شهرستان انجام شود.

لطفی تصریح کرد: اگر کار مشاوره‌ای خوب صورت بگیرد و جوانان متوجه شوند چه دختر و چه پسر که اگر حجاب رعایت نکند چه آسیبی متوجه آنهاست سعی خواهند کرد تا خود را کنترل و مدیریت نمایند.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه شهرستان در موضوعیت عفاف و حجاب وضعیت مناسبی دارد یاد آور شد: انتظار داریم نمایشگاهی که قرار است در زمینه عفاف و حجاب در سطح شهرستان برگزار می‌شود نباید با نگاه سخت افزاری باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر