پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۳۸۲
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در راستای بهبود شرایط ظرفیت تولید برق در جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر افزایش می یابد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز دوشنبه به نقل از محمد هادی رستمیان در بازدید از نیروگاه جزیره خارگ افزود: بخش توسعه این نیروگاه به ظرفیت حداقل ۱۰ مگاوات به صورت مرحله‌ای از مردادماه تا پایان سال جاری باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: همچنین تعداد ۹ واحد ۴.۵ مگاواتی جدید از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به کارفرمایی برق منطقه‌ای فارس به ظرفیت تولید خارگ اضافه می‌شود.

رستمیان اظهار کرد: در راستای پایداری برق جزیره خارگ واحدهای کنونی که دچار فرسودگی هستند از مدار خارج ‌می‌شوند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در شرایط کنونی تولید برق در جزیره خارگ به وسیله چهار واحد دیزل و یک عدد توربین گازی با قدمت زیاد انجام می‌شود.

رستمیان همچنین در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی و مرکز خدمات سلامت دهان و دندان جزیره خارگ دستگاه اتوآنالایزر (دستگاه آزمایش) و کمبود تخت‌های بیمارستانی را از جمله کمبودهای این مراکز درمانی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های لازم در راستای رفاه حال مردم تلاش می‌شود کمبودهای بخش درمانی جزیره خارگ برطرف شود.

رستمیان همچنین در باره مجتمع فرهنگی جزیره خارگ گفت: این مجتمع فرهنگی از سال ۱۳۸۴ ساخته شده اما در سایه بی‌توجهی‌ها وضعیت مطلوبی ندارد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به هماهنگی انجام شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شده هر چه سریع‌تر نسبت به تعمیر و تجهیز این مکان فرهنگی برای استفاده هنرمندان جزیره خارگ اقدام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر