جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۴۰۶
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۹

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: جلسه هماهنگی مناسبت های ملی با حضور مسوولین در فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش «فکرشهر»، فرماندار دشتستان اظهار داشت: کمیته ای به نام مناسبت های ملی و تقویمی داریم که این جلسه در راستای آن کمیته است و هر برنامه ای در مناسبت های ملی می خواهد اجرا شود این کمیته کمک می‌کند و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متولی این امور است.

احمد بنافی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی باید بنر جلو درب ورودی اداره در مناسبت های مختلف داشته باشند گفت: شورای هماهنگی تبلیغات نظارت داشته باشد و برای مراسم بازسازی واقعه غدیر که هفته آینده است نیز شورای هماهنگی کارهای لازم برای مسائل مالی را با شهرداری ها و کارخانه سیمان داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی کارهایی که در طی سالیان گذشته انجام می‌گرفته خلاف قانون بوده مانند شورای نام گذاری معابر که شهرداری خود تصمیم می‌گرفته در حالی که این شورا باید به ریاست فرماندار انجام شود و همچنین کمیته هایی برای اموری بوده که تشکیل نمی‌شده مانند همین کمیته مناسبت ها که باید کارها و جلسات به روال قانونی خود برگردد.

امام جمعه برازجان بیان کرد: تکمیل رسالت و نبوت بر اساس ولایت است و عید غدیر بزرگترین مناسبت هاست.

حجت الاسلام حسن مصلح با اشاره به اینکه برای هر کدام از مناسبت ها قالبی تعیین شده گفت: مناسبت های کشور ما مذهبی و انقلابی است و برای بسیاری از مناسبت ها استفاده از کلمه ملی را نمی‌پسندیم چون اکثر مناسبت ها انقلابی هستند مانند دهه فجر و....

وی ادامه داد: بر اساس قالب هایی که در نظر گرفته شده نهادها و دستگاه ها متولی هستند ولی مشکلی که وجود دارد مشکل مالی است و هزینه های سنگینی وجود دارد و دستگاه ها نیز هیچ بودجه ای برای مراسمات ندارند.

مصلح افزود: دستگاه های ما که سر سفره انقلاب نشسته اند چرا نباید حتی یک پرچم در مناسبت ها نصب کنند این کار هیچ توجیهی ندارد.

اما جمعه برازجان تصریح کرد: چرا نباید ادارات و بازار برای کارهای فرهنگی در مناسبت ها پای کار باشند؛ البته شهرداری مقداری از کار را انجام می‌دهد اما سایر ادارات و نهادها هم باید کار کنند.

حسن مصلح اضافه کرد: مناسبت های مذهبی و انقلابی را باید به شکل مناسبی برگزار کرد و باید فرماندار چاره ای برای این مشکلات مالی بیاندیشند و هر کسی باید گوشه ای از کار را بگیرد و کمک کند تا همه پای کار بیایند.

وی بیان داشت: شرکت هایی مثل شرکت سیمان باید پای کار بیایند و مسوولیت های اجتماعی خود را انجام دهند و مراسماتی به نام خود شرکت هم که باشد در شهر انجام دهند.

امام جمعه برازجان تاکید کرد: روسای ادارات باید کار انجام دهند و پای کار باشند نه این که فقط بیایند در جلسه شرکت کنند و بروند و این موضوع را آقای فرماندار با جدیت دنبال کنند تا خروجی و نتیجه جلسات مشخص شده و مدیران پاسخگو باشند.

مصلح افزود: در بحث عفاف و حجاب همه دغدغه دارند و ادارات هم باید پای کار باشند و از خود شروع کنند و همه موظف هستند اداره خود را مدیریت کنند و کارمندان خود را مقید کنند تا ملزومات شرعی کارمندان و مراجعه کنندگان رعایت شود.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) شهرستان دشتستان با بیان اینکه هفته عفاف و حجاب از امروز شروع می‌شود گفت: در روز اول تذکر لسانی به بدحجابان را انجام خواهیم داد که  توسط معاونت اجتماعی با حضور ضابطین قضایی و با هماهنگی نهادهای مربوطه انجام می شود.

سرهنگ غلامرضا بناری گفت: ترویج مناسبت های ملی و مذهبی راهگشاست، ما همیشه پای کار بوده ایم ولی هشت سال گذشته کمر ما را شکست.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سال های گذشته به مناسبت های ملی توسط ادارات هیچ توجه ای نشد گفت: برنامه های ملی و مذهبی فقط با سپاه نیست و این مناسبت ها هویت جامعه را نشان می‌دهند و یک کار بزرگ فرهنگی است.

سرهنگ بناری تصریح کرد: برنامه ها باید در حد ملی برگزار شود نه این که هر کسی جداگانه در مسجد یا مکانی برنامه ای اجرا کند.

عضو شورای برازجان بیان کرد: هزینه های فرهنگی را در شورا و شهرداری هدفمند کرده ایم تا هزینه هایی که از بیت المال انجام می‌شود در راهی درست و هدفمند هزینه شود.

محراب بنافی گفت: دستگاه های اجرایی در مسائل فرهنگی در حد زدن پرچم و کارهای کوچک بودجه دارند اما کاری انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان متولی جوانان است اما آقای فرماندار از آنها بپرسد چه کاری در حوزه جوانان کرده است؟ همه چیز را به شهرداری سپرده اند و اگر ما یک میلیارد تومان برای ورزش گذاشته ایم اداره ورزش باید دو میلیارد تومان بگذارد.

بنافی افزود: بیشترین هزینه کارهای فرهنگی را شهرداری انجام می‌دهد در حالی که وظیفه ما نیست و باید در زیرساخت ها کار کنیم اما سایر ادارات هیچ کاری نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: کارگروهی با ریاست فرماندار تشکیل شود و مناسبت ها ماهیانه یا دو ماه یک بار تشکیل شده و برنامه ها و مناسبت ها برنامه‌ریزی شود تا کارها درست و قشنگ انجام شود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کمرم مانم اشکسته
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر