پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۴۳۲
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به منظور گفت‌وگو و رایزنی با مقامات کشورهای ایتالیا و واتیکان وارد رم شده است، ظهر امروز دوشنبه، با لوییجی دیماریو وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در این ملاقات دو وزیر راه های گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سابقه دیرینه روابط دوستانه و ظرفیت های موجود در دو کشور، بهره گیری از این ظرفیت ها برای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها به ویژه در زمینه های تجاری و اقتصادی میان ایران و ایتالیا را مورد تاکید قرار داد.

در این راستا اهمیت توسعه گردشگری میان دو کشور با توجه به جاذبه های توریستی ایران و ایتالیا و افزایش پروازها میان دو کشور مورد توجه و تاکید قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز علاقه مندی به حضور تکنولوژی و کالاهای ایتالیایی و ایرانی در بازار دو کشور، شرایط فعلی را فرصتی مناسب برای دو طرف به منظور گسترش تبادلات تجاری عنوان و پیشنهاد نمود بخش‌های خصوصی دو کشور برای تعمیق همکاری های اقتصادی و تجاری فعال شوند. وی اهمیت بررسی موضوعات کنسولی و تسهیل در تردد و تبادلات مردمی میان دو کشور در این رابطه را یادآور شد.

امیرعبداللهیان در خصوص برجام اظهار داشت ما می خواهیم که برجام خوب کار کند. ما به طور جدی خواستار یک توافق خوب و پایدار هستیم؛ معتقدیم ایران باید قادر باشد از برجام نفع کامل اقتصادی ببرد. آمریکا باید این واقعیت را در حوزه تضمین به خوبی درک کند.

در این راستا جمهوری اسلامی ایران همواره ابتکارات جدید خود را ارائه کرده است؛ با این حال آمریکایی‌ها درست و منطقی عمل نکرده‌اند. آنها بایستی درک خود از موضوع را واقع بینانه کنند.

امیرعبداللهیان همچنین ابراز داشت ایران علاقمند است سهم طبیعی خود را در بازار انرژی داشته باشد و از این طریق به جامعه بین المللی مساعدت نماید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر