جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۵۱۸
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» درباره ادعای جدید واشنگتن علیه ایران اظهارنظر کرد.

به گزارش فکرشهر از فارس، وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه ادعای «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره همکاری پهپادی ایران و روسیه چه اثری روی مذاکرات هسته‌ای خواهد داشت گفت: « نمی‌دانم که این لزوماً تأثیری بر تلاش‌های ما برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران دارد (یا خیر)... مطمئناً بر تلاش‌های ما برای ادامه حمایت از اوکراین تاثیر خواهد داشت.»

کربی در ادامه گفت: باید ببینیم روسیه دقیقا در این خصوص چطور پیش می‌رود، با ایرانی‌ها و این پهپادها، چه چیزی را تحویل می‌گیرند و چه تعداد و چطور از آن استفاده می‌کنند. بنابراین ما از نزدیک این را دنبال می‌کنیم.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه (۱۱ ژوئیه) در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد. وی در کنفرانسی خبری در واشنگتن ادعا کرد: اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه، چند صد پهپاد و از جمله پهپادهایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.

کربی در بخش دیگری از سخنانش درباره مذاکرات احیای برجام، ادعا کرد: باید اضافه کنم که همچنان می‌خواهیم به توافق هسته‌ای دست پیدا کنیم که جاه‌طلبی هسته‌ای ایران و دستکم جاه‌طلبی تسلیحاتی ایران را از دستور خارج کند.

جان کربی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که ایران باید در مذاکرات احیای برجام تصمیم بگیرد. او گفت: توافق در واقع روی میز است و همه چیز بستگی به ایران دارد که آن را بپذید. ایران به انزوای خود از جامعه بین‌المللی ادامه می‌دهد. ایران به دنبال کردن این نوع جاه‌طلبی‌ها ادامه می‌دهد. ایران فعالیت‌های بی ثبات کننده خود را در منطقه ادامه می‌دهد و همین دلیل دیگری است که سفر امشب رئیس‌جمهور به اسرائیل و عربستان سعودی اینقدر مهم است.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بایدن در سفرش به منطقه به دنبال کار بر روی موضوعاتی نظیر پدافند هوایی جهت مقابله با ایران خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر