جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۵۲۱
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره علت افزایش قیمت تخم مرغ می‌گوید که با شش برابر شدن قیمت نهاده‌ها، بالطبع قیمت تخم مرغ هم بالا می‌رود. مدتی مرغداران ما از آن غذایی که سابق داشتند به مرغ های‌شان دادند ولی اواخر تیر ماه تمام می‌شود. این مرغداران هم توانش را ندارند و مرغ را به کشتارگاه می‌برند. همانطور که در خرداد ماه حدود 10 میلیون مرغ را به کشتارگاه فرستادند.

به گزارش فکرشهر، ناصر نبی‌پور در گفت و گو با «انتخاب» درخصوص علت افزایش قیمت تخم‌ مرغ، مطرح کرد: «از 21 اردیبهشت ماه قیمت نهاده‌ها شش برابر شده است و به همین دلیل خود به خود قیمت تخم مرغ هم بالا می‌رود. چون نهاده گران شده، قیمت تمام شده تخم مرغ هم الان بیش از 45 هزار تومان است.»

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، درباره قیمت نهاده‌ها افزود: «نهاده‌ای که 1900 تومان بوده الان به 12 هزار تومان رسیده است. بالاخره مرغ هم باید غذا بخورد. حالا یک مدتی مرغداران ما از آن غذایی که سابق داشتند به مرغ های‌شان دادند ولی اواخر تیر ماه تمام می‌شود. این مرغداران هم توانش را ندارند و مرغ را به کشتارگاه می‌برند. همانطور که در خرداد ماه حدود 10 میلیون مرغ را به کشتارگاه فرستادند. وقتی برای کیلویی 28 هزار تومان، حداقل 15 هزار تومان از جیب‌شان باید بگذارند، ضرر که می‌کنند مرغ را به کشتارگاه می‌فرستند.»

نبی‌پور همچنین درمورد میزان تقاضا تخم‌مرغ، بیان کرد: «ارزان‌ترین پروتئین در بازار تخم مرغ است و از تخم مرغ ارزان‌تر نداریم. اگر تخم مرغ را با گوشت، عدس، مرغ و... مقایسه کنید ارزان‌تر از بقیه پروتئین‌هاست. امروز شما یک بسته ماکارونی بخواهید بخرید 30 هزار تومان است که اندازه یک کیلیو تخم مرغ است.»

وی ادامه داد: «در مملکت ما هم مثل اینکه همه چیز گران می‌شود، به جز مرغ و تخم مرغ. روغنی که 14 هزار تومان بوده به بیش از 70 هزار تومان رسیده است و کسی حرفی نمی‌زند ولی تخم مرغی که 22 هزار تومان بوده به 35 هزار تومان رسیده، همه سر و صداها در آمده است. برای خوردن مردم ارزان‌ترین کالا تخم مرغ است و بنابراین تقاضا وجود دارد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر