جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۵۲۴
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به گزارش دیوان محاسبات کشور مبنی بر اینکه وصول درآمدهای نفتی در دو ماهه اول امسال کمتر از ۱۵ درصد بوده است، می‌گوید که وزارت نفت یا دستگاه‌های مرتبط یک آمار محرمانه فروش نفت به کمیسیون انرژی می‌دهند اما از آخر اسفند ماه هیچ اطلاعاتی به کمیسیون، از باب فروش نفت ارسال نشده است. به طور کلی تکیه ما به صحبت‌های وزیر یا مقامات مرتبط است که در طی گزارش‌ها، سوالات و جلسات غیر علنی اعلام می‌کنند. البته که هیچکدام از اینها هم با عدد و رقم مطلق نیست بلکه با برخی درصدهاست.

به گزارش فکرشهر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور، وصول درآمدهای نفتی در دو ماهه اول امسال کمتر از ۱۵ درصد بوده است. این در حالیست که ابراهیم رئیسی دو ماه پیش از دو برابر شدن میزان وصول درآمدهای نفتی ایران در دولت خود خبر داده بود. افزون بر این رئیس کل بانک مرکزی هم در اردیبهشت ماه سال جاری عنوان کرده بود: «ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمد‌های فروش نفت را وصول می‌کنیم، بنابراین حتی اگر برجام هم نباشد، تأمین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.»

روبرت بگلریان در گفت و گو با «انتخاب» در خصوص تناقض گزارش دیوان محاسبات کشور درباره فروش نفت، با آنچه دولت پیش از این ادعا می‌کرد، گفت: «فارغ از صحت و سقم، وزارت نفت یا دستگاه‌های مرتبط یک آمار محرمانه فروش نفت به کمیسیون انرژی می‌دهند و این آمار هم در محدوده کمیسیون قابل رویت است. اما من همین ده دوازده روز پیش پیگیر بودم و مطلع شدم که از آخر اسفند ماه هیچ اطلاعاتی به کمیسیون، از باب فروش نفت ارسال نشده است. به طور کلی تکیه ما به صحبت‌های وزیر یا مقامات مرتبط است که در طی گزارش‌ها، سوالات و جلسات غیر علنی اعلام می‌کنند. البته که هیچکدام از اینها هم با عدد و رقم مطلق نیست بلکه با برخی درصدهاست. به همین دلیل نمی‌توانم اظهار نظر دقیقی داشته باشم.»

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا از اسفند اطلاعاتی به کمیسیون انرژی مجلس داده نشده است، بیان کرد: «صحبتی که در آن جلسه شد، برداشت من این بود که ظاهرا خود آقای حسنوند، رئیس کمیسیون هم در آن مقطع اطلاعی نداشتند. بعد از آن هم از دبیران محترم کمیسیون خواهش کردم که آخرین آمار را به من بدهند که گفتند از اسفند ماه چیز تازه‌ای برای‌مان نیامده است.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر