شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۶۹۰
جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵

فکرشهر: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای با تاریخی خواندن تصمیم سعودی برای گشودن آسمانش بر روی هواپیماهای اسرائیل گفت: گام مهمی در جهت ایجاد منطقه ای یکپارچه تر و با ثبات تر در خاورمیانه است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، وی در بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم تاریخی عربستان سعودی برای گشودن حریم هوایی خود برای همه هواپیماهای غیرنظامی، از جمله هواپیماهایی که به مقصد اسرائیل و از مبدا اسرائیل پرواز می کنند، گام مهمی در جهت ایجاد منطقه ای یکپارچه تر و با ثبات تر در خاورمیانه است.

بایدن افزود: این موضوع که مدت ها مورد بحث و مذاکره بود، اکنون، به لطف ماه‌ها دیپلماسی پایدار بین دولت من و عربستان سعودی، سرانجام به واقعیت تبدیل شده است. امروز من اولین رئیس جمهور ایالات متحده خواهم بود که از اسرائیل به جده در عربستان سعودی پرواز می کند. همانطور که ما این لحظه مهم را جشن می گیریم، تصمیم عربستان سعودی می تواند حرکت به سوی یک پارچگی بیشتر اسرائیل و منطقه و از جمله عربستان سعودی، را تسریع بخشد.

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: من تمام تلاشم را از طریق دیپلماسی مستقیم و تعامل رهبر به رهبر انجام خواهم داد تا به پیشبرد این روند پیشگامانه ادامه دهم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر