جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۶۹۵
جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: شورای نگهبان هرچند که مورد هجوم خیلی از افراد است و حق آن بخوبی اداء نشده ولی در نظام اسلامی ساز و کار معمار ولایت فقیه است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهان اظهار کرد: وقتی مردم رهبری فقیه را می‎پذیرند و رهبریت امت را به مقام معظم رهبری دادند ایشان مستقیم در امور کشور دخالت نمی‎‌کنند با این حال ساز و کار دخالت در نظام جمهوری اسلامی توسط ولایت فقیه از طریق شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: دو راه برای نفوذ در نظام وجود دارد یا اینکه قانون‌ها تعریف شود و دیگری اینکه ساز و کاری که نظام‎های جاسوسی دارند بتوانند شخصیت‌هایی را در بدنه نظام نفوذ دهند که این نفوذ در هر دو راه باید از راهروی شورای نگهبان بگذرد که این سدی شده تا قانون‎های خلاف شرع و دین لغو شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: چنانچه افرادی دارای اشتباه وجود داشته باشند و با علم اینکه در نظام اسلامی حتی رهبری معصوم نبوده و احتمال اشتباه ایشان وجود دارد ولی وجود رهبریت، این نظام و مسئولانی که جلوی خطا را بگیرند از ضروریات است.

دشتی افزود: وجود شخصیت‌‎هایی که امکان دارد برای نظام ایجاد اشکال کنند چنانچه صلاحیت آنها تایید شود نظام در معرض خطر قرار می‎گیرد.

وی ادامه داد: به طور یقین چنانچه شورای نگهبان نبود مسیر درخشانی که امروز در مسیر دین، اعتقادات، مقاومت و جهاد پیش می‎رویم متحول شده بود.

دشتی تصریح کرد: کسانی که تفکرات دیگری داشته و تفکرهای خود را جای دیگری می‌آورند به طور یقیق در صورت وجودشان نظام را به مسیر دیگری کشانده بودند.

وی افزود: امید است هر روز که بر این نظام می‎گذرد به موفقیت‌های رهبر معظم انقلاب و کسانی که مجری دستور ایشان هستند روز به روز افزوده شود.

دشتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: خدواند این روزها دریای فیض خود را بر عموم مسلمانان ارزانی بخشیده چرا که ولادت حضرت امام هادی (ع) و امام موسی کاظم در این ایام رقم خورده است.

وی ادامه داد: در میان این دو مناسبت یاد شده، عید غدیر خم کل هفته را درخشندگی و نور خاصی داده و بنابر تاکید اهل بیت باید به برگزاری این عید اهتمام ویژه داشت.

دشتی افزود: بدون شک چنانچه این ولایت در جهان بروز و ظهور نکند جهان از این مسیر هدایت عقب خواهد ماند.

وی اظهار کرد: امروز ایران به عنوان ام القرای اسلامی حاکمیت دین را اعلام کرده و حاکمیت دین وقتی خالص و همراه با ولایت باشد دین و اسلام نیز مشتری بیشتری پیدا می کنند.

دشتی افزود: امروز دینی حاکمیت را پذیرفته است که پرچم دار امام حسین (ع) و محرم است و باید در این عید با افراشتن پرچم، اطعام و تبریک یکدیگر ابراز ولایت و جایگاه آن بخوبی نشان داده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر