پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۷۲۶
جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: استاندار بوشهر در نشست با معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو، سد دهرود و بازنگری در تخصیص آب سد چمشیر را دو خواسته مهم مردم  استان بوشهر دانست.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی زاده  اظهار داشت: موضوع آب مسئله‌ای است که همه استان‌های کشور با آن مواجه هستند.   در این شرایط خشکسالی شاهد کشت‌های پرآب در مناطق مختلف از مصادیق بدمصرفی است و باید به سوی کشت‌های کم آب گام برداریم.

وی با اشاره به خواسته مردم شمال استان بوشهر در خصوص بهرمندی از آب سد چمشیر گفت: یکی از خواسته‌های مردم در شهرستان دیلم بهره مندی از آب سد چم شیر است.

استاندار بوشهر افزود: تخصیص استان بوشهر از این سد ۴۰ میلیون مکعب است و بخشی از تونل ۷ کیلومتری آن ساخته شده است.

محمدی زاده گفت: دشت لیراوی و حیات داوود در شمال استان مناطقی کاملاً حاصلخیز هستند که امکان تولید محصول فراوانی دارند که با تخصیص این آب و تکمیل خط انتقال به این مناطق، کشاورزی شهرستان‌های شمال استان متحول خواهد شد.

وی با اشاره به سد دهرود که یکی از طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور است افزود: این سد در یکی از مناطق متاثر از خشکسالی و افت سطح آب‌های زیر زمینی ساخته خواهد شد.

محمدی زاده گفت: تمام مجوز‌های  این سد از جمله مجوز محیط زیستی آن دریافت شده است و با همکاری وزارت نیرو و استانداری بوشهر در تخصیص بودجه، قابلیت ساخت در حداقل زمان ممکن را دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر