پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ شهردار وحدتیه در پاسخ به سوال فکرشهر:
فکرشهر: موفقیت وحدتیه برای وصول عوارض الایندگی چاه های نفت/ لیست تمامی خیابان ها و معابر بازگشایی شده/ ما کار را اصولی انجام می دهیم/ ایجاد نهضت آسفالت در شهرداری وحدتیه/ آسفالت 90 هزار متر از معابر وحدتیه...\r\n
کد خبر: ۱۱۷۷۳
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: شهردار وحدتیه گفت در همه ی زمینه هایی که جزء چارچوب شهرداری است با متخصصین جلسه گذاشته و اعتبارت لازم را تعیین می کنیم تا در همه ی زمینه ها پیشرفت پایدار صورت گیرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالحمید صفایی امروز، یکشنبه در نشست با خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اتفاق مبارک و میمونی در شهر وحدتیه و در کل استان انجام شده، که جای تبریک دارد و آن هم اخذ عوارض آلایندگی چاه های نفت نرگسی می باشد.

\n\n

موفقیت وحدتیه برای وصول عوارض الایندگی چاه های نفت نرگسی

\n\n

صفایی با تبریک این موضوع به مسئولین استان، شهرستان، بخش و مردم شهر وحدتیه، افزود: همه ی مسئولین به خصوص استاندار محترم در اخذ این عوارض کمک کردند و به این موضوع توجه ویژه ای داشتند که جای تقدیر بسیار دارد.

\n\n

وی با توضیح روند اخذ عوارض آلایندگی وحدتیه از شرکت نفت گچساران، اظهار داشت: چون به درخواست ما تمکین نشد، مجبور شدیم از طریق دادگاه اقدام کنیم که سرانجام، پس از چندین مرحله رایزنی و کمک همه ی مسئولین به نتیجه رسیدیم و رای قطعی صادر شد.

\n\n

میزان کل طلب 4 ساله ی وحدتیه از شرکت نفت

\n\n

شهردار وحدتیه ابراز داشت: کل طلب ما از شرکت نفت، برای سال های 86 تا 90، 33 میلیارد و 500 میلیون تومان است که تا کنون 14 میلیارد ان وصول شده و مابقی نیز قرار است تا آخر شهریورماه در اقساط پرداخت گردد.

\n\n

\n\n

وی با قدردانی مجدد از کلیه ی کسانی که در این راه به مجموعه ی شهرداری و شورا کمک رسانده اند، اضافه کرد: البته این مبلغ با احتساب جریمه می باشد و برای کسب عوارض آلایندگی سال های 90 تا 94 نیز باید مجددا اقدام نماییم.

\n\n

صفایی افزود: همت پشت این مجموعه بود و در حالی که برخی پرونده ها هنوز باز و در حال پیگیری است، ما موفق شدیم عوارضمان را کسب کنیم و تصمیم داریم با این اعتبار، چند پروژه ی شاخص در سطح شهر انجام دهیم که در چند سال آینده، چهره ی متفاوتی در شهر وحدتیه دیده شود.

\n\n

سیاست کاری شهردار از بدو ورود به وحدتیه

\n\n

عبدالحمید صفایی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: من 4 سال است سعادت حضور در وحدتیه را دارم و سیاست کاری ما از ابتدای امر تا کنون، بازگشایی معابر بوده است.

\n\n

 وی ادامه داد: با توجه به عرض کم معابر این شهر که ماکزیمم 4 تا 5 متر است، اساس کار را بر بازگشایی معابر و تحقق طرح هادی شهر گذاشتیم که به لطف خدا و حمایت اعضای محترم شورای شهر، در این راستا، 636 قرارداد تملک منعقد شده است.

\n\n

لیست تمامی خیابان ها و معابر بازگشایی شده

\n\n

شهردار وحدتیه توضیح داد: ماحصل این تعداد تملک، 88823 متر عرصه و 2823 متر اعیانی بوده که ماحصل این کار، بازگشایی خیابان هایی از جمله خیابان نفت به طول 370 متر و عرض 24 متر در دو باند که به صورت بلوار اجرا شده، خیابان حافظ به طول 610 متر و عرض 16 متر، فاز یک خیابان شهید بهشتی به طول 750 متر و عرض 14 متر، فاز دو این خیابان به طول 510 متر و عرض 14 متر و اجرای فاز سوم خیابان انقلاب به طول 300 متر و عرض 18 بوده است و فاز چهارم خیابان انقلاب نیز با طول 750 متر و عرض 18 متر در حال انجام است که در هفته ی دولت افتتاح خواهد شد.

\n\n

وی ادامه داد: همچنین خیابان شهدا با عرض 30 متر در حال انجام است که 1200 مترش تملک شده و تا هفته ی دولت 80 درصد آن انجام می شود و تا پایان سال نیز به اتمام خواهد رسید.

\n\n

وی دیگر خیابان های بازگشایی شده در وحدتیه را، خیابان های ساحلی شمالی و جنوبی به طول 510 متر و عرض 18 متر عنوان کرد و افزود: برای خیابان های سعدی، پاسداران و مجتهد مزارعی نیز تا 65 درصد تملک صورت گرفته و با همت مجموعه ی شورا و شهرداری تا پایان سال نهایی خواهد شد و این نوید را به شهروندان می دهیم که از ابتدای سال اینده، این خیابان ها نیز اجرایی خواهند شد.

\n\n

 این مسئول اضافه کرد: با احداث این سه خیابان، 95 درصد خیابان های اصلی شهرمان را بر اساس طرح هادی انجام خواهیم داد.

\n\n

آب وحدتیه عامل کمبود فضای سبز

\n\n

شهردار وحدتیه در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فکرشهر مبنی بر کم بودن تعداد نیروهای خدماتی در سطح شهر گفت: وسعت شهر وحدتیه با 15 هزار نفر جمعیت، معادل یک شهر 45 هزار نفری است.

\n\n

مهندس صفایی با اشاره به این که اغلب منازل شهر وحدتیه چند هزار متر مساحت دارند، ادامه داد: این گستردگی باعث شده که ما نتوانیم آن طور که شایسته ی عزیزان است خدمات ارائه دهیم ولی در نظر داریم یک دستگاه ماشین جاروکش خیابانی خریداری کنیم که کار تمیز کردن خیابان ها را انجام دهد و این مشکل را مرتفع خواهد کرد.

\n\n

\n\n

وی در پاسخ به دیگر سوال فکرشهر پیرامون بحث فضای سبز و عدم رضایت برخی شهروندان از هرس درختان نیز گفت: بله، این مشکل وجود دارد و ما هم درختان را هرس می کنیم ولی چون تعداد درختان زیاد است، برخی اوقات این امر زمان بر می شود.

\n\n

شهردار وحدتیه پیرامون میزان فضای سبز این شهر نیز گفت: سرانه ی فضای سبز بر اساس میزان چمن محاسبه می شود ولی ما در وحدتیه با وجود داشتن فضای خوب و درختان زیاد، با مشکل بالا بودن زیاد ای سی آب مواجهیم و به همین دلیل چمن کافی نداریم و همی باعث کاهش سرانه ی فضای سبزمان شده است.

\n\n

وی افزود: همانطور که از سوی استانداری اعلام شده، در صورت جدا شدن آب شرب و فضای سبز، این معضل ما نیز حل شده و به سطح مطلوب خواهیم رسید.  

\n\n

ما کار را اصولی انجام می دهیم/ ریالی بابت حفاری از اب دریافت نکرده ام

\n\n

مهندس صفایی در پاسخ به این سوال فکرشهر که گفته می شود شهرداری برای تعویض لوله های آب سطح شهر همکاری نمی کند نیز، گفت: از 66 کیلومتر لوله کشی آب در سطح شهر وحدتیه، بالغ بر 30 کیلومتر آن فرسوده است و این موضوع روزانه ما را درگیر می کند.

\n\n

وی ادامه داد: در 4 سال گذشته که من در این سمت حضور داشته ام، در تمامی گذرهایی که باز کرده ایم، با هزینه ی شهرداری تعویض لوله های سطح شهر انجام شده و روز گذشته نیز جلسه ای با مدیریت آب داشته ایم و ضمن ارائه ی راهکارها، برای تعویض لوله ها قول همکاری داده ایم.

\n\n

شهردار وحدتیه ابراز داشت: یکی از عوارض وصولی شهرداری ها، بحث عوارض دستگاه های حفار است که باید به شهرداری پرداخت شود ولی افتخار من این است که در مدت حضورم در وحدتیه، ریالی از مجموعه ی آب مطالبه نکرده ایم و تا زمانی که بیل مکانیکی ما سالم بود، خودمان برای کمک به مجموعه ی آب و انجام امور شهری و شهروندان، حفاری نیز انجام می دادیم تا مشکلات مردم حل شود.

\n\n

ایجاد نهضت آسفالت در شهرداری وحدتیه

\n\n

وی پیرامون دیگر سوال فکرشهر پیرامون آسفالت نشدن برخی معابر و کوچه ها نیز توضیح داد: ما دیدگاهمان این است که اگر قرار باشد کاری انجام شود، باید اساسی باشد و نه احساسی؛ این که کوچه ای آسفالت شود و چند روز بعد لوله ی آب بشکند، هدر دادن سرمایه است؛ به همین دلیل اول لوله های آب را تعویض کرده، لوله کشی گاز را انجام می دهیم و بعد برای آسفالت معابر اقدام می کنیم تا کار اساسی و اصولی باشد.

\n\n

این مسئول افزود: الآن با توجه به این که بحث نهضت آسفالت در شهر را در برنامه داریم، لیست را از مجموعه ی آب احصاء کرده ایم تا انشاءالله برای چندین سال آینده مشکلی پیش نیاید و 70 درصد کارهای آسفالت نشده به همین دلیل انجام نشده است.

\n\n

\n\n

سایر خدمات عمرانی سطح شهر/ آسفالت 90 هزار متر از معابر وحدتیه

\n\n

شهردار وحدتیه از آسفالت حدود 90 هزار متر از معابر و کوچه های این شهر نیز خبر داد و گفت: علاوه بر این، 20 هزار متر موزاییک فرش داشته ایم و 8 هزار اصله نهال کاشته ایم و در بحث ساخت و سازها نیز، احداث ساختمان شهرداری، احداث ساختمان آتش نشانی، احداث شهربازی با بهترین امکانات، تجهیز پارک پارسه، مسقف کردن محل بازی بچه ها، راه اندازی تلویزیون شهری، وسایل بازی بچه ها و وسایل ورزشی را اجرایی نموده ایم.

\n\n

مهندس صفایی، نصب سه کیلومتر پایه های رفلکتوری، احداث میدان امام حسین که با نصب المان 17 متری در 5 ضلع به نیت 5 تن ال عبا انجام شده و افزایش بودجه ی شهرداری را از دیگر موارد عمرانی شهر وحدتیه دانست و افزود: بودجه ی جاری شهرداری در  90تا 94، رشد 350 درصدی داشته است و کلیه ی این امور نیز با همین بودجه های جاری شهرداری و اعتبارات استانی انجام شده است. 

\n\n

تجهیز ماشین الات، خرید ماشین اتش نشانی، خرید 2 دستگاه اتوبوس، خرید دستگاه کمپرس زباله، خرید 2 دستگاه کمپرسی و اقدام برای خرید چند دستگاه دیگر هم برای عمران و ابادی بیشتر شهر نیز از دیگر موارد مطرح شده از سوی شهردار وحدتیه بود. 

\n\n

وی اضافه کرد: در سیستم اداری هم سعی کردیم همکاران را به روز کنیم و اتوماسیون اداری نصب شده و اموزش های لازم به همکاران داده شده است.

\n\n

سه هدف اصلی شهرداری وحدتیه

\n\n

شهردار وحدتیه، سه هدف اصلی خود را توسعه ی شهر، بهبود مبلمان شهری و ایجاد یک منبع درآمد پایدار برای شهر عنوان کرد و افزود: بدین منظور با متخصصین امر در حال جلسه و بررسی موضوع هستیم که کاری اساسی و پایدار صورت گیرد.

\n\n

وی از کلیه ی نخبگان و بزرگان شهر وحدتیه خواست نقطه نظرات و موارد مورد نظر خود برای پیشرفت شهر را به شهرداری و شورا منتقل کنند و افزود: در همین راستا چندین جلسه برگزار کرده ایم و امیدواریم در اینده نیز نخبگان شهر ما را تنها نگذارند.

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر