پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۷۶۴
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲

فکرشهر: باشکاه خبرنگاران نوشت: رئیس پلیس فتا تهران از کشف پرونده کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی با سوء استفاده از شبکه آموزشی شاد خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه اجتماعی تلگرام و کلاهبرداری از مخاطبان آنها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد مجرمان با ایجاد چندین اکانت در شبکه شاد با نام اپراتور پشتیبان پیامی تحت عنوان حذف حساب کاربری برای کاربران ارسال کرده و افراد را ترغیب می‌کنند که جهت تایید هویت خود کد ۵ رقمی که از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال می‌گردد را برای پشتیبان ارسال کنند.

سرهنگ گودرزی افزود: پس از ارسال کد برای سارقان توسط کاربران شبکه آموزشی شاد که عموما قشر نوجوان هستند این شیادان با دسترسی غیرمجاز به شبکه اجتماعی تلگرام افراد با سوءاستفاده از شماره تلفن و هویت آن‌ها اقدام به کلاهبرداری از مخاطبین شکات می‌کردند.  

به گفته این مقام سایبری این پرونده تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر شاکی داشته و تعداد شکات پرونده همچنان در حال افزایش است.

او گفت: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بررسی همه جوانب پرونده و بکارگیری روش‌های فنی و علمی موفق شدند متهمان را در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دو مجرم را در محل اختفای خود در حاشیه تهران دستگیر کرده و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه این باند بیش از بیست میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، گفت: این مجرمان با سوءاستفاده از عدم آگاهی برخی از کاربران شبکه آموزشی شاد که بیشتر از طیف سنی نوجوانان بودند اقدامات مجرمانه خود را پیش برده بودند و زندگی شهروندان زیادی را بازیچه اهداف شوم خود قرار داده بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر