جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۰۱۱
سه‌شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی علاوه بر دستیابی به خودکفایی ویژه، آماده ارائه کمک تسلیحاتی و تجهیزاتی به کشورهایی است که در مسیر انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امیر کیومرث حیدری روز سه‌شنبه در جریان بازدید از پادگان "گروه ۲۲ توپخانه شهرضا" افزود: در عرصه نهضت خودکفایی نیروی زمینی ارتش با نیروهای مسلح تشریک مساعی دارند و اکنون ۲۳ رسته ریز و درشت در این نیرو، چرخه دفاعی کشور را تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر اهمیت هر یک از این رسته‌ها به مثابه یک زنجیر در عرصه حرکت در لبه فناوری برای دستیابی به خودکفایی گفت: به لطف خداوند در نیروی زمینی این زنجیر محکم و کامل است.

فرمانده نزاجا با اشاره به هدف از این سفر که بازدید از دستاوردهای مبتنی بر فناوری روز است گفت: گروه ۲۲ توپخانه شهرضا یکی از قدرتمندترین یگانها و از خوشنام ترین توپخانه‌های نیروی زمینی ارتش است.

وی با بیان اینکه در نزاجا تولید پیچیده ترین پهبادها در دستور کار قرار گرفته است گفت: مهمترین عملیات هایی نیروی زمینی در آینده و در صورت نیاز با پهباد است.

وی تولید پهباد در زمینه جنگال (جنگ الکترونیک)،عملیاتهای دوردست و برون مرزی و همچنین پهبادهای شناسایی ، انهدامی و ماموریتهای رزمی را از تولیدات اخیر و آتی این نیرو عنوان کرد و گفت:در مجموع ثقل جنگهای نوین امروز، بدون سرنشین هاست که نیروی زمینی هم در این زمینه همیشه و همواره پیشتاز بوده است.

امیر حیدری در خصوص تدابیر رفاهی برای کارکنان نیروی زمینی ارتش نیز گفت: در سفر به هر شهرستانی به شناسایی موقعیت زمینی و مکانی برای احداث خانه‌های سازمانی در قالب مجتمع‌های مسکونی پرداخته می‌شود.

وی یادآور شد: در بحث خانه‌های سازمانی اکنون احداث ۲۳ هزار واحد در دستور کار این نیرو قرار گرفته است که تاکنون بیش از چهار هزار واحد تحویل داده شده است.

به گفته فرمانده نزاجا، باقی واحدها در ۵۱ شهرستان کشور نیز از مرحله شروع تا پیشرفت ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با ساخت خانه شخصی و ملکی برای کارکنان به خواست رهبر معظم انقلاب، برای حدود ۲۵ هزار واحد برنامه ریزی شده که باید تا قبل از بازنشست شدن افرادی که فاقد مسکن هستند برای آنها در قالب طرح کوثر اقدام شود.

شهرضا در ۸۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر