جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۰۶۳
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: فرماندار جم اجرای با تاکید بر لزوم تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه سد باغان گفت: بخش بزرگی از شهرستان جم با کمبود شدید آب مواجه است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید محمد احمدپور صبح چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت آب جم اظهار داشت: بحران آب جم واقعیتی انکار ناپذیر است که باید اقدام اساسی برای آن صورت گیرد.

وی اضافه کرد: حل اصولی این بحران چندین و چندساله، تکمیل دو پروژه بزرگ آبرسانی دریا به جم و سد باغان است تا بتوان به جای برداشت از دشت‌های خشک و بحرانی جم و ریز، آب را به این دشت‌ها وارد کرد و از برداشت‌ها کاست.

آبرسانی تانکری در برخی مناطق

فرماندار جم اضافه کرد: هر اقدامی جز اجرا و تکمیل این دو پروژه، صرفاً اقدامات لحظه‌ای و مُسکن است و در درازمدت و با برداشت‌های بیشتر از این دو دشت، بر بحران آب می‌افزاید.

احمدپور با بیان اینکه امروز بخش بزرگی از شهرستان با کمبود شدید آب مواجه است و برخی مناطق با آبرسانی تانکری در حال مدیریت است خاطرنشان کرد: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی در جم به حدی است که کف شکنی مستمر چاه‌ها و حتی حفر چاه‌های جدید، به کاهش موقت بحران کمک می‌کند و مجدداً دوباره با کاهش سطح آب، شهرستان وارد بحران جدی تر می‌شود.

پیشرفت ۸۰ درصدی خط انتقال

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای اجرا و تأمین اعتبار پروژه سد باغان و خط انتقال آن اظهار داشت: خط انتقال سد باغان به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده و سازه سد هم در مراحل نهایی است که در حال تلاش هستیم با تزریق اعتبار مکمل، خط انتقال آب به اتمام برسد و در فصل بارش بتوان از ظرفیت آب این سد برای شرب و صنعت در بخش ریز بهره برد.

احمدپور تزریق اعتبار را منوط به تعهد مجری برای اتمام پروژه دانست و تصریح کرد: اجرای پروژه‌ها باید با برنامه ریزی دقیق و منظم انجام شود و از زمان‌بر شدن پروژه‌ها جلوگیری کرد که در این زمینه با رویکردی متفاوت اقدام کرده ایم.

نشست بررسی وضعیت پروژه سد باغان به ریاست فرماندار جم و با حضور مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر و مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر