شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۱۴۰
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: با اقدامات نوآورانه و تلاش متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی رشد ۳۰ و ۲۰ درصدی در تولید برخی محصولات مجتمع محقق شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید محصولات مهم بوتان و پروپان در سال گذشته نسبت به سال ۹۹، به ترتیب با رشد ۳۰ درصدی در محصول بوتان و رشد ۲۰ درصدی در محصول پروپان به ثبت رسیده است.

احمد باهوش با بیان این‌که خوراک دریافتی مجتمع گاز پارس جنوبی از سکو‌های دریایی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل با رشد بسیار خوبی همراه بوده و این مجتمع برای پایداری تولید و افزایش آن در سال‌های آینده با برنامه گام بر‌می‌دارد بیان کرد: اتصال تمامی پالایشگاه‌های مجتمع به برق پشتیبان، تأمین قطعات یدکی مکانیکی با کیفیت و در زمان مناسب، تأمین کمپرسور‌های صادراتی یدکی، تأمین قطعات مربوط به تجهیزات دوار و تأمین به‌موقع مواد شیمیایی مصرفی از مهم‌ترین موارد در پایداری تولید و افزایش آن در سال‌های آینده است.

وی درباره نقش شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی برای تأمین نیاز داخل و افزایش صادرات گاز طبیعی به کشور‌های همسایه گفت: هم اکنون سهم مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید گاز مورد نیاز کشور بیش از ۷۲ درصد است و با تولید و صادرات محصولات جانبی مانند پروپان، بوتان، میعانات گازی و گوگرد دانه‌بندی‌شده، نقش اصلی و بسیار راهبردی در صادرات این محصولات مهم ایفا می‌کند.

باهوش با بیان این که حمایت از تولید کالای ایرانی با کیفیت از راهبرد‌های مهم و اولویت‌دار مجتمع پارس جنوبی است افزود: در سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۱۰۲ قطعه تجهیزات داخلی در پالایشگاه‌های این مجتمع استفاده شد که با توجه به فرآیند‌های تعریف‌شده، این راهبرد تداوم خواهد داشت.

وی گفت: برای جایگزینی کالا‌های خارجی، هم اکنون ۱۴۰ قلم کالا از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان درحوزه برق؛ ابزاردقیق و مکانیک در مرحله ساخت و انجام تست‌های عملیاتی و میدانی است که پس ازدستیابی به نتیجه مطلوب، کالا‌های تولید داخل جایگزین نمونه‌های خارجی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر