جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۸۱۸۳
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

فکرشهر: رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بدلیل شایعه پراکنی برخی افراد ناآگاه در خصوص واکسیناسیون کووید ۱۹، هنوز حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور و افراد جامعه اقدام به دریافت و تکمیل واکسن کرونا نکرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیرضا شهریاری روز پنجشنبه در «یادواره ایثار لاله ها» به مناسبت بزرگداشت شهدای سلامت خراسان رضوی افزود: طی دوران شیوع کرونا تاکنون اقدامات خوبی در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری بویژه در بخش گسترش واکسیناسیون انجام شده است، اما هنوز بخش قابل توجهی از جامعه واکسن نزده و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند.

وی ادامه داد: بدنبال تلاشهای صورت گرفته اکنون کشورمان در زمینه پیشگیری و مهار کرونا و انجام واکسیناسیون این بیماری در وضعیت خوبی قرار دارد و باید این فعالیت ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

شهریاری بیان کرد: در دوران همه‌گیری کرونا افزون بر ۳۰۰ نفر از نیروهای جامعه پزشکی در کشورمان به دلیل ابتلا به کرونا در حین خدمت، جانشان را فدا کرده و به شهادت رسیدند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمانی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف در جمهوری اسلامی همیشه به‌صورت کلامی و عملی پای کار بوده‌اند، به طوریکه در حوزه سلامت بیش‌ از ۲ میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات بهداشت و درمان و سلامت جامعه اختصاص داده‌اند و به صورت عملی هم با دریافت واکسن کرونا و رسانه‌ای شدن آن حمایت خود را نشان داده‌اند.

وی با اشاره به اوج‌گیری کرونا در صورت اجرای توصیه‌های مسوولان بهداشت و درمان در خصوص تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: روز گذشته ۳۲ فوتی ناشی از کرونا در کشور به ثبت رسید که بسیار جای نگرانی دارد و توصیه می‌شود برای پیشگیری تکمیل واکسیناسیون اقدام شود.

دکتر شهریاری با قدردانی از اقدامات مدافعان سلامت در دوران کرونا تاکید کرد: متاسفانه گاهی اوقات در جامعه نسبت‌ به پزشکان کم‌لطفی می‌شود، به‌خصوص وقتی‌ که کرونا فروکش کرد علیه مدافعان سلامت و جامعه پزشکی حرف‌های بی‌ربط زیادی زده شد.

وی افزود: قول‌های زیادی در دولت گذشته و در دولت جدید برای به کارگیری کادر بهداشت و درمان داده شد که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با کمال تاسف هیچکدام از آنها عملیاتی نشد چرا که در سازمان برنامه و بودجه آن طور که باید شرایط و وضعیت سلامت درک نشده است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با قدردانی از برگزاری یادواره ایثار لاله ها توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: در دوران کرونا از خراسان رضوی ۳۶ نفر از بهترین فعالان در عرصه سلامت به شهادت رسیدند که پرونده ۲۱ نفر آنان به‌ عنوان شهید سلامت تایید شده‌، اما هنوز مابقی هنوز تایید نشده است که پیگیر انجام آنها هستیم.

دکتر شهریاری با بیان اینکه در حوزه سلامت و دفاع از جامعه پزشکی در مجلس شورای اسلامی خوب عمل نکرده‌ایم، افزود: امروز خیلی از مناطق محروم ما دچار کمبود پزشک شده‌اند و یک عده در نهادهای دیگر به‌ویژه از جمله شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با زیاد کردن تعداد دانشجویان، می‌ خواهند این مشکل را حل کنند در حالیکه مشکلات سلامت مردم با افزایش تعداد حل نخواهد شد ما باید حرمت‌ها را پاس بداریم و جایگاه طبابت را حفظ کنیم، وگرنه هر چه پزشک تربیت کنیم از آنطرف تحویل کشورهای دیگر خواهیم داد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برای‌ جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی قیمت‌ها افزایش یافته اما از قاچاق نخبگان غافلیم و برای آن برنامه‌ریزی صورت نگرفته‌ است، نخبگان و افراد خلاق زیادی در رشته‌های مختلف فنی، پزشکی و غیرپزشکی را به دلیل مهاجرت داریم از دست می دهیم، اما گوش شنوایی برای تامل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها را مشغول گرفتاری‌های روزمره برای تهیه نخود و لوبیا و تامین کالاهای اساسی بیمارستانها و دانشگاه نکنیم، افزود: روسای دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها باید دغدغه‌شان ارتقای آموزش و بالا بردن سطح خدمات و رفع مشکلات مردم باشند.

شهید خوارزمی الگویی شایسته در خدمات حوزه پزشکی است

رییس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: سطح کمی و کیفی خدمات ما باید به‌گونه‌ای باشد که آحاد مختلف جامعه به‌طور یکسان از آن برخوردار شوند و دکتر عبدالعلی خوارزمی، استاد گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در دوران کرونا جان خود را فدا کرد، الگوی شایسته و نمونه بارز خدمت‌رسانی به آحاد مختلف جامعه از جمله اقشار محروم در حوزه پزشکی بود.

دکتر علیرضا مرندی افزود: پزشکان در دوران کرونا هر کجا نیاز بود در پشت صحنه و حتی در خط مقدم حاضر بودند و با حضور قهرمانانه و ایثارگرانه خود اقدامات ارزشمندی در جهت درمان بیماران اارئه کردند.

وی ادامه داد: از تمامی پزشکان متخصص و فوق تخصص به‌ویژه نسل‌های جدید این عرصه می‌خواهیم که در مسیر خدمت به همنوع از یکدیگر سبقت بگیرند، چیزی که در ایام بحران کرونا بارها و بارها دیده شده است.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی ایران بیان کرد: در شرایط بسیار سخت کرونایی هیچکس جرات ارتباط با بیماران کرونایی را نداشت، اما جامعه پزشکی شجاعانه و جسورانه حاضر شدند و طبق قسمی که یاد کرده بودند تا پای جان در مسیر درمان و بهبودی بیماران ایستادند.

دکتر مرندی گفت: معلمی شغل انبیاء بوده و یک گروه آنان اساتید رشته‌های پزشکی هستند که آخرین و به‌روزترین آموزه‌ها را به دانشجویان خود آموزش می‌دهند تا بتوانند خدمت‌رسان خوبی در امر سلامت آحاد مختلف جامعه باشند.
«یادواره ایثار لاله ها» به مناسبت گرامیداشت شهید دکتر خوارزمی استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۱ شهید سلامت استان خراسان رضوی امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجمتع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر