پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۲۸۸
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: تاکنون 70 درصد نانوایی‌های استان بوشهر در اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان به سامانه کارتخوان این طرح مجهز شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، در راستای هدفمندسازی و توزیع عادلانه یارانه‌‌ها طرح تجهیز نانوایی‌ها به سامانه کارتخوان هوشمند اجرایی شد.هدفمندسازی یارانه نان به‌عنوان یک حرکت جدی و تأثیرگذار در توزیع عادلانه یارانه‌ها در جامعه محسوب می‌شود که می‌تواند تأثیر به‌سزایی در جلوگیری از هدر رفتن منابع و مشکلات احتمالی در حوزه گندم و آرد باشد.با تجهیز نانوایی‌‌ها به کارتخوان‌های هوشمند ضمن افزایش نظارت بر فعالیت خبازی‌ها سبب جلوگیری از فروش آرد خارج از شبکه و قاچاق آن می‌شود.

کارتخوان‌های هوشمند از فروش آرد به‌صورت غیرقانونی جلوگیری می‌کند

یک نانوا در بوشهر، طرح هوشمندسازی یارانه نان را گام مهم و ارزشمند برای اجرا عدالت در فعالیت نانوایی‌ها دانست و اظهار داشت: این طرح ضمن اینکه از فروش آرد به‌صورت غیرقانونی جلوگیری می‌کند سبب می‌شود نانوایی‌ها همه سهمیه آرد خود را به نان تبدیل کنند و به فروش برسانند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در خرید نان از کارتخوان ویژه هوشمندسازی یارانه نان استفاده می‌کنند تصریح کرد: خرید نان صرفاً با دستگاه کارتخوان انجام می‌شود و میزان فروش نان توسط این دستگاه مشخص می‌شود و مابه التفاوت نرخ نان و آرد به حساب نانوایان واریز می‌شود.

فعال شدن 540 کارتخوان ویژه هوشمندسازی یارانه نان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه در این استان 787 نانوایی در شهرها و روستاها فعال است اظهار داشت: تاکنون 70 درصد این نانوایی‌ها به کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند.

جمال زارعی با بیان اینکه 80 درصد نانوایی‌های استان بوشهر نان سنتی و لواش پخت می‌کنند افزود: نرخ نان تغییر نمی‌کند و خرید‌ها به‌صورت هوشمند و با قیمت قبلی برای مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 540 نانوایی سنتی و لواش در شهرها و روستاهای استان بوشهر به کارتخوان هوشمند مجهز شده است اضافه کرد: در آخر هر شب صورت حساب کارتخوان‌ها با 15 درصد سهمیه تشویقی، تمام یارانه به حساب نانوایی‌ها واریز می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه با اجرا طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جلوی قاچاق آرد گرفته می‌شود گفت: در تیرماه بیش از 140 تن آرد قاچاق در استان بوشهر کشف شده است.

 زارعی جلوگیری از قاچاق یارانه‌ها را از مزیت‌های اجرا طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها عنوان کرد و افزود: با اجرا این طرح از بروز ضایعات نان که بیشتر به خوراک دام اختصاص می‌یابد کم می‌شود.

دستگاه‌های کارتخوان الکترونیکی در همه نانوایی‌های استان نصب می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز با اشاره به اجرا طرح هوشمندسازی یارانه‌ها در نانوایی‌ها گفت: این دستگاه‌های کارتخوان الکترونیکی مخصوص فروش نان سنتی و لواش در همه نانوایی‌های استان نصب می‌شود.

علی باستین افزود: طرح هوشمند سازی یارانه نان یکی از اقدامات موثر دولت در کشور است که با هدف ساماندهی و کاهش مشکلات عرضه آرد و توزیع عادلانه انجام می‌شود.

وی جلوگیری از افزایش قیمت نان و فروش به نرخ مصوب را از ویژگی‌های این طرح دانست و بیان کرد: با هوشمندسازی یارانه نان محدودیتی در خرید و عرضه نان وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه در اجرا این طرح، نان به قیمت سال گذشته فروخته می‌شود خاطر نشان کرد: مردم هیچ هزینه اضافی در خرید نان سنتی و لواش نسبت به سال گذشته پرداخت نمی‌کنند و دولت مابه‌التفاوت قیمت نان را به حساب نانوایی‌ها واریز می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر