جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۳۰۲
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: مسئولان همه دستگاه‌ها و ادارات شهرستان گناوه پروژه‌های هفته دولت را میدانی بازدید و برای افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی آماده و به ستاد هفته دولت شهرستان اعلام کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی صفری صبح شنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه با اشاره به پیام‌هایی از نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) پیرامون مدیریت اظهار داشت: به جای ازدیاد کارها باید به تداوم صحیح آنها بیاندیشیم و به تأثیرگذاری کارها توجه شود.

فرماندار گناوه افزود: برای رسیدن به اهداف و مقام‌های بلند باید همت بلند داشت، مسئولان باید در انجام کار بزرگ که همان خدمت رسانی به مردم است، همت بلند و اراده قوی داشته باشند و در ادای تکلیف، انجام وظیفه و رفع نیازمندی‌های مردم تلاش کنند و نگاه بلندی در این مسیر داشت.

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام علی (ع) از شدت سختی‌ها نباید هراسید گفت: از دشمن نهراسید اینها مانند تار عنکبوت است و کسی که هراس دارد شکننده می‌شود لذا باید به گشایش کار امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه از دلایل موفقیت در دوران دفاع مقدس عدم ترس و هراس از دشمن بود یادآور شد: شهید سلیمانی هر جا ترس و سخت بود با توکل بر خدا و بدون ترس و هراس حضور یافت و سختی را به دست خود آسان کرد.

فرماندار گناوه با بیان اینکه در کلام امام علی (ع) پست‌ها امانت و وسیله خدمتگزاری و آزمایش هستند نه منبع بهره برداری و باید تلاش کرد که سربلند از آن بیرون آمد بیان کرد: اینکه امروز پست و مقامی در اختیار ما قرار دارد یک امانت است که باید از آن حفاظت کنیم و با تمام وجود برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

صفری با بیان اینکه باید خود را جای مردم و مراجعه کننده قرار دهیم و با ادای تکلیف کار کرد، ادامه داد: به فرموده امام علی (ع) باید مشورت پذیر بود و دوری کردن از خودرایی، خود نظر دادن، غرور و تکبر داشتن باید مد نظر مسئولان باشد.

مردم ولی نعمت و پایه‌های استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

فرماندار گناوه به خدمتگزاری بدون منت و با اخلاق خوب به مردم تاکید کرد و گفت: همه ما بدهکار مردم هستیم و هر چه در برابر مردم خدمت کنیم در برابر عظمت ملت، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان، محرومان و مستضعفان باز هم کم است و بخصوص جوانان باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ارباب و ما نوکر آنها هستیم گفت: مردم ولی نعمت و پایه‌های استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و ما باید به شکرانه داشتن این مردم با بصیرت، خوب، متدین، یار و مددکار در همه صحنه و عرصه‌های انقلاب، خدا را شاکر باشیم.

وی اضافه کرد: مردم در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها از سیل، زلزله، کرونا جلوتر از مسئولان هستند و امروز نیز موفقیت‌های انقلاب اسلامی به دلیل میدان داری مردم در صحنه‌های مختلف با تبعیت پذیری از رهبر معظم انقلاب و وفاداری نسبت به انقلاب است.

تاکید بر تکریم بازنشستگان و تحکیم بنیان خانواده

صفری با اشاره به سوم مرداد، روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: کسانی که سال‌ها در یک دستگاه و اداره کار و تلاش کرده‌اند باید مورد احترام قرار گیرند و در حد توان مشکلات آنها را رفع کرد.

وی با تاکید بر توجه به تحکیم بنیان خانواده گفت: استحکام خانواده پشتیبانی قوی برای ادامه خدمت گذاری است و لذا توجه به خانواده‌ها و فرزندان خود را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: همه ما یک جامعه واحد اسلامی هستیم که رهبری این جامعه بر عهده مرجع بزرگ تشیع که میداندار و حاکم صحنه‌های مختلف است و دشمن همواره در حال طرح ریزی توطئه‌ها و نقشه‌های شوم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی، اجتماعی و اقتصادی بر علیه نظام مقدس اسلامی اسلامی است لذا باید نسبت به خانواده و بویژه فرزندان توجه خاص کرد.

وی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور در ۵ مرداد با بیان اینکه نماز ستون دین و احیاگر وجودی همه ما و اسلام و هر چه داریم از اقامه نماز است افزود: امام خمینی (ره) با نگاه بلند خود احیاگر اقامه نماز جمعه در کشور شد و اولین نماز جمعه با معرفی آیت الله طالقانی معروف به ابوذر امام راحل اقامه شد.

وی گفت: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در نمازهای جمعه و جماعات حضوری پررنگ داشته باشند.

فرماندار گناوه با تقدیر از تلاش‌های اداره بهزیستی شهرستان گفت: دو هدیه سلامت و امنیت از نعمت‌های بزرگ است که باید شکرگزار باشیم و سر زدن و دیدار از مراکز بهزیستی و آسایشگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

شورای نگهبان مرکز پالایش انقلاب اسلامی است

صفری با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مرکزی بسیار مهم و دارای جایگاه رفیع در انقلاب اسلامی است و به دلیل اهمیت آن دشمن نه تنها بر شرح وظایف و جایگاه بلکه بر فرد فرد این شورا حساسیت ایجاد می‌کند.

وی گفت: شورای نگهبان مرکز پالایش انقلاب اسلامی است و افرادی که برای میدانداری صحنه انقلاب اسلامی برگزیده می‌شوند باید از این بزنگاه و گلوگاه بگذرند تا فردی توانمند، امین، صادق، قدرتمند بتواند برای خدمت به نظام اسلامی برگزیده شود.

ضرورت اطلاع رسانی مناسب عملکردها

وی با اشاره به برنامه ریزی هفته دولت امسال در شهرستان و با بیان اینکه معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری به عنوان دبیر ستاد برنامه‌های هفته دولت در شهرستان است افزود: مسئولان همه دستگاه‌ها و ادارات شهرستان گناوه پروژه‌های هفته دولت را میدانی بازدید و برای افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی آماده کنند و شخص مسئول اداره در آماده سازی پروژه‌های هفته دولت نظارت مداوم داشته و گزارش کنند.

وی گفت: همه پروژه‌های مهم شهرستانی، استانی و ملی که در سطح شهرستان در هفته دولت افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی آنها انجام می‌شود به دبیر ستاد هفته دولت اعلام شوند تا در دفترچه هفته دولت گنجانده شوند.

فرماندار گناوه بیان کرد: جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دولت بر حسب ضرورت به طور مستمر تشکیل خواهد شد تا هماهنگی لازم در برنامه‌های این هفته ایجاد شود.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی مناسب فعالیت‌ها و عملکردهای ادارات و دستگاه‌ها تصریح کرد: یک نفر به عنوان نماینده و روابط عمومی در ادارات فعالیت‌ها را ثبت کند، ادارات یا روابط عمومی ندارند یا بسیار ضعیف است که لازم است فعالیت‌های انجام شده را با انتخاب روابط عمومی قوی اطلاع رسانی کنند.

صفری بیان کرد: مسئولان ادارات در صورت نیاز برای خروج از شهرستان هماهنگی لازم را انجام دهند همچنین در صورت حضور معاونین در جلسات اداری فرمانداری قبل از جلسه هماهنگی لازم انجام شود.

شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود

وی با اشاره به شیوع مجدد کرونا بر رعایت دستورالعمل‌های و شیوه نامه‌های بهداشتی توسط همه مردم به خصوص در ادارات و دستگاه‌ها تاکید کرد.

وی بر تلاش برای اجرای نهضت مسکن در شهرستان و حرکت جهادی و انقلابی در این زمینه تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های نفتی در استان

فرماندار گناوه با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های نفتی در استان گفت: با پیگیری‌های بسیار مهم و خوب صورت گرفته توسط استاندار بوشهر، مبلغ مناسبی به استان اختصاص یافت که تلاش‌های استاندار محترم قابل تقدیر است.

وی گفت: طی سال‌های گذشته مبالغ بسیار اندکی تحت عنوان خدمات اجتماعی و فرهنگی توسط مجموعه نفت و شرکت‌ها به استان داده می‌شد که با پیگیری‌های استاندار بوشهر بیش از ۱۴۰۰ میلیارد پیش بینی می‌شود که به استان اختصاص داده شود که با تأمین آن تحول بسیار بزرگی و اساسی بخصوص در شمال استان را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: پروژه‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده که امیدواریم در هفته دولت افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شود و بتوان در زمینه اشتغال و مسائل اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها گام‌های مؤثری برداشت.

مدیران کل به شهرستان گناوه نگاه ویژه داشته باشند

صفری با تاکید بر ارتباط مسئولان ادارات با مدیران کل در استان گفت: مدیران کل باید در اختصاص بودجه به شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند و بخصوص در زمینه آموزش و پرورش، تربیت بدنی، بهداشت و سلامت و راه و شهرسازی که بودجه خوبی برای این بخش‌ها در شهرستان در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود که مدیران کل نیز همکاری کنند.

وی گفت: امسال بودجه‌های خوبی برای همه ادارات در شهرستان در نظر گرفته شده است و امیدواریم که با همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و وحدت و همدلی و همت و اراده همگانی تحول اساسی در شهرستان را شاهد باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر