جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۳۱۰
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲

فکرشهر: هواشناسی بوشهر شرجی بالای هوا و وزش باد در برخی ساعت‌ها با احتمال نفوذ گردوخاک را برای این استان پیش‌بینی کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و روز‌های آینده غبار محلی، شرجی و رطوبت بالای هوا، در برخی از نقاط مه صبحگاهی و در ساعت‌هایی نیز وزش باد از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود.

محمدرضا انصاری ادامه داد: همچنین طی امروز و فردا با وزش باد‌های شمالی در مناطق همجوار استان احتمال نفوذ گردوخاک فرامنطقه‌ای به نواحی شمالی و مرکزی دور از انتظار نیست.

به گفته وی، از روز سه‌شنبه تا اواسط هفته آینده در برخی از ساعت‌ها، بیشتر بعدازظهر تا اوایل شب، در سطح استان به‌خصوص نواحی جنوبی و مناطق شرقی و مرتفع، با افزایش پوشش ابر، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت رعدوبرق، رگبار پراکنده باران، در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ و وزش تندباد لحظه‌ای و ایجاد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان جهت وزش باد را تا فردا بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر درساعت پیش‌بینی کرد.

وی عنوان کرد: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اواخر وقت در فراساحل مناطق شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

به گفته انصاری، فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۵۵ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۳:۱۷، مد دوم ساعت ۱۸:۳۴ و جزر دوم ساعت ۲۱:۰۰ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر