پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: پنجمین دور گفتگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان، دو ماه پیش در بغداد، پایتخت عراق برگزار شد. پیش از این امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این باره گفته بود: درخصوص عربستان سعودی ما 5 دور مذاکرات را داشتیم که عمدتاً مذاکرات در سطح امنیتی انجام شد، پیشرفت‌هایی در این 5 دور مذاکره حاصل شد و توافقاتی در خصوص چگونگی برگزاری حج تمتع نیز انجام شد که در مجموع امسال حج خوبی را شاهد بودیم...
کد خبر: ۱۱۸۳۱۲
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹

فکرشهر: فواد حسین وزیر امور خارجه عراق گفت در حال هماهنگی برای برگزاری نشست علنی وزرای امور خارجه ایران و عربستان هستیم.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، وی تاکید کرد که گفت‌وگوهای آتی تهران و ریاض به صورت علنی و در سطح وزرای خارجه در بغداد برگزار خواهد شد.

پنجمین دور گفتگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان، دو ماه پیش در بغداد، پایتخت عراق برگزار شد.

پیش از این امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این باره گفته بود: درخصوص عربستان سعودی ما 5 دور مذاکرات را داشتیم که عمدتاً مذاکرات در سطح امنیتی انجام شد، پیشرفت‌هایی در این 5 دور مذاکره حاصل شد و توافقاتی در خصوص چگونگی برگزاری حج تمتع نیز انجام شد که در مجموع امسال حج خوبی را شاهد بودیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: در آماده‌سازی برای بازگشایی سفارتخانه ها در هفته گذشته پیامی را از وزیر خارجه عراق دریافت کردیم که طرف سعودی این آمادگی را دارد که گفت‌وگوها از فاز امنیتی وارد فاز سیاسی و علنی شود و اعلام آمادگی کردیم که بتوانیم وارد فاز سیاسی شویم و در سطح سیاسی گفت‌وگوها ادامه پیدا کند و در نهایت منجر به بازگشت روابط دیپلماتیک عربستان و جمهوری اسلامی ایران به حالت طبیعی خود باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر