جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۳۴۹
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 قطر توسعه صادرات به این کشور افزایش یافته و در سه ماه نخست امسال این مهم از استان بوشهر بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، جام جهانی فوتبال قطر 2022 در سال جاری فرصت‌های مهمی در پیش‌روی کشور فراهم کرده است که در این راستا همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با قطر افزایش یافته است.

استان ساحلی بوشهر در جوار خلیج‌ فارس و طولانی‌ترین مرز دریایی و سواحل زیبا ظرفیت‌های مهمی در عرصه توسعه تجارت دریایی، گردشگری ساحلی و سرمایه‌گذاری در پایه اقتصاد دریا دارد.

در آستانه جام جهانی فوتبال 2022 قطر در سال جاری امکانات و تجهیزات زیرساختی برای توسعه مراودات تجاری و گردشگری از بنادر استان بوشهر فراهم شده است که به گفته نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات و بنادر استان بوشهر افزایش یافته است.

افزایش صادرات کالا به قطر

خورشید گزدرازی از افزایش صادرات به قطر خبر داد و اظهار داشت: صادرات 110 میلیون دلاری تا پایان سال به بیش از 2 برابر به میزان 250 میلیون دلار افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد محموله‌های صادراتی به قطر از بنادر استان بوشهر از جمله بندر دیر انجام می‌شود گفت: و در سه ماه نخست امسال صادرات به قطر از  استان بوشهر بیش از 2 برابر افزایش یافته و در این راستا توسعه گردشگری بین ایران و قطر یکی از دیگر اولویت‌ها است که استان بوشهر در این حوزه نقش اساسی ایفا می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر به مذاکرات با هیئت قطری در توسعه صادرات اشاره کرد و افزود: با مذاکرات صورت گرفته، حجم صادرات از ایران به قطر تا دو سال آینده به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

گزدرازی نشست وزیر نیرو برای توسعه تجاری بین ایران و قطر افتتاح مرکز تجاری ایران در قطر با محوریت مرکز توسعه تجارت وزارت صمت و انتصاب رایزن اقتصادی ایران در قطر را از دیگر اقدامات دانست.

راه‌اندازی کشتی مسافربری از بندر بوشهر

وی از استقبال دولت قطر از راه‌اندازی کشتی مسافربری از بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: این خط کشتیرانی برای استفاده مسافران جام جهانی 2022 قطر راه‌اندازی می‌شود که امیدواریم سوخت یارانه‌ای و توسعه زیرساخت‌های بندری به موقع انجام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بوشهر - قطر خاطر نشان کرد: بخش دریایی پایانه مسافربری بین‌المللی دریایی بوشهر با تجهیزات و امکانات لازم تا پایان مرداد ماه تکمیل می‌شود.

راه‌اندازی پایانه بین‌المللی مسافری و خط کشتیرانی بوشهر - قطر

محمد شکیبی نسب بیان کرد: با تکمیل پایانه دریایی بوشهر شرایط برای پذیرش کشتی ویژه حمل بار و مسافر در بندر بوشهر ‌فراهم می‌شود.

وی از راه‌اندازی پایانه بین‌المللی مسافری و خط کشتیرانی بوشهر - قطر تا اواسط مهر ماه خبر داد و تصریح کرد: این پایانه آماده بهره‌برداری برای انتقال مسافران جام جهانی فوتبال از بندر بوشهر به قطر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: بندر دیر به واسطه موقعیت مکانی در بین بنادر ایرانی حوزه خلیج فارس و طول نوار ساحلی استان بوشهر کمترین فاصله با بندر الرویس کشور قطر دارد که این موضوع منجر توسعه صادرات از بندر دیر به قطر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر