پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در خصوص گاز در شمال میدان گازی پارس جنوبی، میدان جدیدی کشف شده که بر اساس تخمین اولیه حدود یک تریلیون مترمکعب ظرفیت گاز طبیعی در آن است. اگر این اکتشاف کامل‌تر شود پیش بینی این است که مخزن بزرگ تری بوده و امکان تولید بیشتر را برای کشور فراهم کند...
کد خبر: ۱۱۸۴۳۲
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از استماع گزارش مدیر شرکت نفت و گاز پارس و مدیرعامل شرکت پتروپارس در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مالک شریعتی نیاسر در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون  به استماع گزارش مدیرعامل شرکت پتروپارس اختصاص داشت. گزارشی از سوابق گذشته و برنامه های اخیر این شرکت و پروژه هایی که در دست اجرا دارند به خصوص فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی به اعضای کمیسیون ارائه کردند. همچنین در خدمت مدیر شرکت نفت و گاز پارس بودیم که گزارشی از وضعیت پروژه ها اصلی این شرکت ارائه کردند.

وی اظهار کرد: مهم ترین اولویت این شرکت پروژه فشار افزایی میدان گازی پارس جنوبی بود. بر اساس این گزارش مجموعا در حال حاضر  فشار افزایی در خشکی است. در ۱۲ فاز به صورت سه مجموعه و سه هاب بزرگ فشار افزایی در حال انجام است که در مجموع ۱۰۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید پارس جنوبی افزوده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خبر مهمی که ایشان دادند این بود که کارهای  اکتشافی نیز در موازات در حال انجام است. از ۴ عملیات اکتشافی که تا به امروز برنامه ریزی شده است، دو مورد مراحل اولیه آن انجام شده است. پیش بینی اکتشاف یک میدان نفتی سبک به نام یلدا صورت گرفته و بنظر می رسد که ظرفیت مناسبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: در خصوص گاز نیز  در شمال میدان گازی پارس جنوبی، میدان جدیدی کشف شده که  بر اساس تخمین اولیه حدود یک تریلیون مترمکعب ظرفیت گاز طبیعی در آن است. اگر این اکتشاف کامل تر شود پیش بینی این است که مخزن بزرگ تری بوده و امکان تولید بیشتر را برای کشور فراهم کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر