شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۵۳۹
سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: همزمان با هفته ملی مهارت ۲۰ نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموختگان کارآفرین روستایی این استان در حال برگزاری است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموختگان کارآفرین روستای حصار شهرستان دیلم افزود:  با توانمندسازی مهارتی زنان شهری و روستایی این استان طرح‌های مشاغل خانگی و خرد اجرایی می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای آموزش‌های مهارتی روستایی توجه به رویکرد عدالت بنیان کردن آموزش‌ها و برطرف کردن فقر و محرومیت و توجه به جوامع هدف پیش بینی شده در حوزه آموزش فنی و حرفه ای است.

دراهکی اضافه کرد: ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، ترغیب افراد جویای کار به آموختن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، تشویق مهارت آموختگان به کارآفرینی، آشنایی و معرفی توانمندی‌های مربیان مراکز در آموزش مهارت به کارآموزان، به نمایش گذاردن گوشه‌ای از توانمندی بانوان کارآفرین و ایجاد مشاغل خرد و خانگی برای این قشر از هدف‌های برپایی نمایشگاه‌های توانمندی مهارت آموختگان درجوامع روستایی است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر گفت: برگزاری نمایشگاه سبب تشویق و آشنایی بیشتر جوانان جویای مهارت با آموزش‌های فنی و حرفه ای می‌شود و آنان می‌توانند با گذراندن دوره‌های مهارتی رایگان در مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای در راستای پیشرفت آینده شغلی و مالی خود گامی اساسی بردارند.

دراهکی تاکید کرد: آموزش مهارتی نیروی بیکار فاقد مهارت به‌منظور ورود به بازار کار و تصدی مشاغل و ارتقای مهارت افراد شاغل به‌منظور افزایش بهره‌وری از جمله رسالت‌های آموزش مهارتی نیروی بیکار فاقد مهارت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در همین راستا آموزش‌های مهارتی نقشی مهم در راستای تحقق جهش تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، ایفا می‌کند به گونه ای که افزایش مهارت افراد می تواند منجر به کاهش میزان سرمایه اولیه برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر