جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۶۷۹
چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: فرماندار کنگان گفت: وجود ۱۸ سد تأخیری در ضلع شرقی شهرستان کنگان به عنوان سازه‌های آبخیزداری با مهار روان آب بارش رگباری امروز، مانع از بروز سیلاب و خسارت شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد غریبی عصر چهارشنبه در بازدید از این منطقه، بیان کرد: بارش‌های رگباری امروز از ساعت پنج صبح در کنگان آغاز شد، در مدت زمان یک ساعت بارش ۴۸ میلی متر در این شهرستان به ثبت رسید.

وی افزود: سدهای تأخیری این شهرستان گنجایش یک میلیون متر مکعب آب دارد که با کنترل روان آب‌ها مانع از ورود مستقیم آنها به مسیل‌ها و شهر می‌شود.

فرماندار کنگان با بیان اینکه این بارش‌ها هیچ خسارت و آسیبی برجای نگذاشت، یادآور شد: به دنبال هشدارهای هواشناسی و بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب در استان فارس، روز گذشته نشست مدیریت بحران شهرستان کنگان برگزار و تقسیم کار انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان نیز در این بازدید گفت: ارتفاع سدهای موجود در این شهرستان بین چهار تا ۱۰ متر و ظرفیت یک میلیون متر مکعب آب است.

علیرضا منصوری عنوان کرد: تغذیه آب‌های زیر زمینی، کنترل سیلاب، رسوب و جلوگیری از آسیب به پایین دست از کاربردهای این سازه‌های آبی است و در بارش‌های امروز این سدها آبگیری شد.

وی افزود: حوزه کنگان و بنک به دلیل فاصله کم ارتفاعات با دریا که در این فاصله کم، ارتفاع از یکهزار و ۳۰۰ متر به صفر می‌رسد، در بارندگی‌ها این خطر وجود دارد که حجم بالایی رواناب وارد مسیل شود؛ بنابراین لزوم این سدها در بارش‌های سیلابی مشخص می‌شود.

منصوری یادآور شد: پس از وقوع سیلاب ۹۸ احداث سازه‌های آبخیزداری سرعت بیشتری به خود گرفت.

سامانه بارشی موسمی معروف به «مونسون» از اواخر وقت روز سه شنبه پنجم تیرماه وارد استان بوشهر شده و از ساعت پنج بامداد امروز بارش‌ها از نواحی جنوبی آغاز شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر