جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۸۷۷۱
جمعه ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: پس از اعتراضات به انتخاب یک فرد غیرشطرنجی برای کاپیتانی تیم شطرنج بانوان ایران، فدراسیون شطرنج ایران کاپیتانی این تیم را به دبیر فدراسیون یعنی عرفان هاشمی واگذار کرده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، قرار است المپیاد جهانی بانوان ۲۰۲۲ به میزبانی هند برگزار شود که تیم ملی شطرنج بانوان ایران با ترکیب مبینا علی‌نسب، سحر معصومی، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی فر و میترا اصغرزاده در این مسابقات حضور پیدا می‌کند.

غیب سارا خادم‌الشریعه بانوی شماره یک ایران در این مسابقات به چشم می‌آید. هم‌چنین تیم‌های شطرنج چین و روسیه که از قدرت‌های شطرنج جهان در بخش بانوان هستند در این مسابقات حضور ندارند.

تیم ملی هند با میانگین ریتینگ ۲۴۸۶ بخت نخست قهرمانی این مسابقات به شمار می‌آید. تیم ملی شطرنج اوکراین با میانگین ریتینگ ۲۴۷۸ و تیم ملی شطرنج گرجستان با ریتینگ ۲۴۷۵ بخت دوم و سوم قهرمانی این مسابقات هستند.

هم‌چنین تیم ملی شطرنج زنان ایران با میانگین ریتینگ ۲۱۶۸ بخت ۳۸ قهرمانی این مسابقات است.

پیش از این فدراسیون شطرنج در اقدامی عجیب، فردی غیر شطرنجی را به عنوان کاپیتان زنان انتخاب کرده بود که این موضوع با اعتراضات گسترده همراه شد. حضور این فرد به عنوان کاپیتان تیم ملی بانوان شطرنج ایران درحالی بود که اسم این فرد برای اهالی شطرنج شناخته شده نبود.

به نظر می‌رسد پس از اعتراضات، فدراسیون شطرنج ایران کاپیتانی این تیم را به دبیر فدراسیون یعنی عرفان هاشمی واگذار کرده است. کاپیتان در این مسابقات می‌بایست به شطرنج مسلط باشد که به نظر می‌آید هاشمی در این مورد مشکلی ندارد.

اما سوال اساسی این است که باتوجه به پتانسیل شطرنج ایران و پتانسیل بانوان ایران چرا هدایت این تیم توسط یک زن صورت نگرفته است؟

شادی پریدر به عنوان سرمربی می‌بایست هدایت زنان شطرنج ایران را در این مسابقه برعهده گیرد اما او فعلا تصمیم گرفته در نقش داور در این مسابقات حضور داشته باشد.

سوال اصلی از فدراسیون شطرنج این است که آیا به جز پریدر شطرنج باز خانم دیگری در فدراسیون حضور ندارد که هدایت شطرنج بازان را برعهده گیرد و به شطرنج مسلط باشد؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر