سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۷۸۹
جمعه ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: حجت‌الاسلام حسین دشتی گفت: ایام ماه محرم ایام عشق‌ورزی و محبت به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است و خطیبان و واعظان باید در مجالس عزاداری در این ماه معرفت عزاداران به راه و خط حسینی را افزایش دهند.

به گزارش فکرشهر از دفتر امام جمعه، امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره فرارسیدن ماه محرم گفت: ایام ماه محرم تنها ایام حزن و اندوه نیست و در کنار آن، ایام عشق‌ورزی و محبت به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام حسین دشتی با اشاره به این‌که در این ماه باید در مجالس و منبرها به سه نکته توجه جدی شود، افزود: نکته اول، افزایش شناخت و معرفت به امام(ع) و راه، خط و اهداف ایشان است که باید به‌صورت علمی و دینی به مردم گفته شود؛ زیرا خط امام حسین(ع) خط زندگی است.

او با اشاره به این‌که نکته دوم حفظ آداب سوگواری است، اضافه کرد: نکته سوم نیز گرم نگه داشتن مجالس عزاداری امام حسین(ع) است که باید بانیان و مجلس‌داران به شور و حرارات مجالس توجه جدی کنند.

خطیب جمعه بوشهر افزود: دهه اول ماه محرم دهه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که هدف قیام امام حسین(ع) نیز همین بود و بر ما است که این واجب را به‌جا آوریم.

حجت‌الاسلام دشتی گفت: ۹ مرداد روز اهدای خون است که هم برای سلامتی شخص و برای کمک به هم‌نوع مهم است و مردم در این امر خیر مشارکت کنند.

امام جمعه موقت بوشهر همچنین به سال‌گشت شهادت شیخ ابوتراب عاشوری در سوم محرم اشاره کرد و افزود: شهید عاشوری یک شهید وارسته و ملی است که امام خمینی(ره) برای شهادت ایشان پیام دادند و امیدوارم مراسم سال‌گشت این شهید به‌خوبی برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر