جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۸۰۰
جمعه ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم هیچ‌کس با زور چادر بر سر کند، اظهار کرد: امروزه در میدان فرهنگ ی جهان، زن دو شخصیت دارد که در آینه تمدن غربی، به‌عنوان یک کالای جنسی نمایان می‌شود و در استخدام شهوات مردان است اما در آینه تمدن اسلامی، زن یک فعال اقتصادی، سیاستمدار و فعال اجتماعی است که با حجاب و پوشش خود از دسترس نگاه‌های شهوت‌آلود مردان محفوظ می‌ماند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب به نقل از پایگاه خبری Alamolhoda، آحجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، پنجم مردادماه سالروز تأسیس نماز جمعه در کشور به فرمان امام راحل بود. در این روز، دو حادثه صورت گرفته که در کنار تأسیس نماز جمعه نشانه‌های روشنی از امداد الهی در نابودی دشمنان خدا و بدخواهان ملت ایران بود. حادثه نخست مربوط به مرگ شاه ملعون بود که با دفن وی، نظام ستم‌شاهی بعد از 2500 سال در خاک دفن شد و این نظام ظالمانه از بین رفت.

وی افزود: حادثه دوم نیز مربوط به آغاز عملیات افتخارآفرین مرصاد علیه منافقین ناپاک بود که در آن، پس از قطعنامه 598 که صدام را از ادامه تهاجم نظامی به ایران منع می‌کرد، لشکری از منافقان ناپاک تشکیل و به انواع ابزار و ادوات جنگی مجهز شدند تا از محور غربی به کشور حمله کنند اما غافل از این بودند که نقشه زیرکانه فرمانده رشید ارتشی ما، شهید صیاد شیرازی این بود که این‌ها به داخل کشور بیایند و در داخل کشور نابود شوند و با هلی بردی که شهید صیاد برای آن برنامه‌ریزی کرد، بیش از سه هزار منافق به درک واصل شدند و بقیه یا زخمی‌شدند و یا با استعمال سیانور، خود را به جهنم واصل کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، منافقان را یک جریان خائنانه کم‌نظیر در تاریخ ایران دانست و گفت: منافقین خود را مجاهد خلق ایران می‌نامند اما دو حرکت بزرگ در مبارزه با ملت ایران انجام دادند که تاریخ آن را فراموش نخواهد کرد. یکی از حرکت‌ها، مزدوری برای صدام بود که در آن، منافقان از هیچ جنایتی علیه ملت ایران مضایقه نداشتند و دومی مربوط به کارنامه سیاه آنان پس از عملیات مرصاد بود که همچون یک عنصر آمریکایی به مبارزه علنی با ملت ایران پرداختند.

وی ادامه داد: منافقان در شرایطی که دیگر توان جنگ نظامی ندارند، با روحیه بزدلانه جنگ را به عرصه فرهنگی و فضای مجازی برده‌اند و در عمل نشان می‌دهند که مجاهدان خلق ایران، دشمنان کینه‌توز این ملت هستند. با این حال، مجاهدت و مردانگی غیورمردان رزمنده ما در مقاطع مختلف تاریخ باعث شده تا در هیچ شرایطی، این عناصر فرصت‌طلب منافق اجازه اجرای برنامه‌های خائنانه خود را پیدا نکنند.

امام جمعه مشهد در تشریح فلسفه دیدار ائمه جماعات سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب در پنجم مردادماه گفت: پنجم مرداد، سالروز بنیان‌گذاری نماز پرفضیلت جمعه به‌عنوان یکی از ارزشمندترین رویدادهایی است که فرآورده انقلاب مقدس اسلامی به شمار می‌رود و به همین خاطر، امسال در پنجم مرداد، ائمه جماعات سراسر کشور به محضر امام حی و حاضر مشرف شدند و از رهنمودهای ارزشمند و حکیمانه ایشان استفاده کردند.

او ابراز کرد: بعضی از روزنامه‌های مشهدالرضا (ع)، از میان همه جملات رهبر معظم انقلاب به‌طور خاص این جمله را تیتر کردند که در آن، رهبر معظم انقلاب بر رفتار پدرانه ائمه جماعات تأکید داشتند. رفتار پدرانه به این معناست که امام جمعه وابستگی به جریان سیاسی خاص نداشته باشد و در مقام پدر جامعه، کنشگری کند اما ویژگی این فرمایش هم این است که از دو سو ایجاد تکلیف می‌کند؛ یکی برای امام جمعه ایجاد تکلیف می‌کند که پدرانه رفتار کند و یکی برای مردم ایجاد تکلیف کند که امام جمعه را به‌عنوان پدر بپذیرند زیرا حتی ناخلف‌ترین فرزند هم هرگز راضی نیست که به پدر خود فحاشی و اهانت و توهین کند یا افترا ببندد.

نمی‌خواهیم هیچ‌کس با زور چادر بر سر کند

عضو مجلس خبرگان رهبر تصریح کرد: نکته دیگری که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب قابل‌توجه بود، دستور ایشان در مسئله حجاب بود. مقام معظم رهبری فرمودند که در موضوع حجاب، باید جریان تهاجم فرهنگی دشمن برای مردم تبیین شود؛ یعنی همان مطالبی که در جلسات مربوط به واقعه گوهرشاد و خطبه‌های نماز جمعه آن زمان مطرح شد.

وی تأکید کرد: رهبری فرمودند که کشف حجاب، برنامه نابکارانه غرب وحشی است؛ یعنی همان کشورهایی که در مبارزه تمدن‌ها، در برابر تمدن اسلامی شکست‌خورده و برخلاف اندیشه‌ها و آموزه‌های عزت بخش دین اسلام که زن را یک عنصر قوی، نیرومند و توانا در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، ورزشی و فرهنگی می‌داند و تصویر یک زن توانا در تاریخ انقلاب به تصویر کشیده شده است، غرب از زن فقط تصوری به‌عنوان یک ابزار جنسی دارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم هیچ‌کس با زور چادر بر سر کند، اظهار کرد: امروزه در میدان فرهنگ ی جهان، زن دو شخصیت دارد که در آینه تمدن غربی، به‌عنوان یک کالای جنسی نمایان می‌شود و در استخدام شهوات مردان است اما در آینه تمدن اسلامی، زن یک فعال اقتصادی، سیاستمدار و فعال اجتماعی است که با حجاب و پوشش خود از دسترس نگاه‌های شهوت‌آلود مردان محفوظ می‌ماند. به همین خاطر است که بحث ما فراتر از اینکه بانوان حجاب بر سر داشته باشند یا نه این است که زنان ما بدانند پیروی از خط اندیشه غربی، مقصدی جز تبدیل‌شدن به یک کالای جنسی در دسترس ندارد و اگر بخواهند به‌عنوان یک استاد دانشگاه یا فرهیخته علمی و اجتماعی در جامعه شناخته شوند، در سایه حفظ حجاب به این مقامات دست پیدا خواهند کرد.

وی افزود: تا پیش از انقلاب، بسیاری از خانواده‌ها به خاطر فساد رایج در فضاهای فرهنگی، اجتماعی و علمی حاضر نمی‌شدند که زنان و دختران خود را به مدرسه و دانشگاه بفرستند و در نتیجه این، کوت استعداد در وجود زنان و دختران ما دفن می‌شد اما انقلاب اسلامی فضایی را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به وجود آورد که دیگر مفاسد عرصه جولان پیدا نکنند و در نتیجه این، شاهد ظهور بانوان متخصص و اندیشمندی هستیم که از رشته‌های تخصصی پزشکی گرفته تا زمینه‌های مهندسی و فنی، در اوج احترام و شکوفایی هستند.

عزای حسینی نباید سکولار باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم خاطرنشان کرد: توجه به مقصد و هدف حضرت سیدالشهدا (ع) باید در ظاهر و باطن عزاداری‌های حسینی متجلی باشد. این همان زمینه‌ای است که از سکولارشدن مراسمات عزاداری جلوگیری می‌کند. از خداوند متعال می‌خواهیم که در ایام پرفضیلت محرم و صفر، عزاداری‌های ما را مقبول ذات اقدس حضرتش بگرداند و جریان انتقام از جریان اشقیای کربلا را با ظهور امام زمان (عج) به سرانجام احسن و نیکو برساند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر