چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۸۱۴
جمعه ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: استاندار بوشهر در بازدید از مناطق سیل زده دشتستان با تاکید بر تسریع در خدمات رسانی به خانواده های آسیب دیده گفت: امداد رسانی تا حل مشکلات سیل زدگان ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدزاده  روز جمعه در بازدید از سد سرقنات دشتستان با اشاره به اینکه سیل روز گذشته این شهرستان تلفات انسانی نداشت افزود: در جریان این بارندگی ها منازل برخی از مردم در شهرها و روستاهای  دشتستان دچار آسیب شد که امداد رسانی از همان ساعات اولیه آغاز شده است. 

وی یادآورشد:بارندگی روز گذشته و پرآب شدن رودخانه ها و سدها برکات زیادی برای دشتستان و سیراب شدن نخیلات  به همراه داشت.

در سامانه بارشی که از دو روز پیش وارد استان بوشهر شد و شهرستانهای جنوبی و مرکزی را در برگرفت که در دشتستان بیشترین حجم بارندگی با ۸۸ملیی لیتر ثبت شد.

وی بیان داشت: این باران برکات زیادی برای استان بویژه برای نخیلات داشت و امروز طی بازدیدی از سد انحرافی سرقنات شاهد ورود حجم قابل توجهی از آب به نخیلات بودیم.

محمدزاده تصریح کرد: پیش از این بارندگی یک و دو دهم متر بر ثانیه از این سد از طریق کانال آبیاری وارد نخلستانها می شد اما اکنون ۱۲متر مکعب بر ثانیه آب از این طریق وارد نخیلات می شود.

استاندار بوشهر گفت: علاوه بر این سرریز شدن آب رودخانه ها و جاری شدن به سمت دریا تالاب حله را هم سیراب خواهد کرد.

محمدزاده  با اشاره به آبگرفتگی برخی از نقاط شهر برازجان اضافه کرد: برخی از منازل دچار آبگرفتگی شده بود که خساراتی به آنها وارد شده که در دست بررسی و رسیدگی است.

وی افزود: در این مورد بیشتر کسانی که خسارت دیده اند دلیل آن ساخت و ساز در خارج از محدوده قانونی و ساخت و ساز غیر مجاز و در مسیل رودخانه و آبراه ها بوده اند.

استاندار بوشهر ادامه داد: در این خصوص مسئولان شهرستان و شهر برازجان ضمن ساماندهی و بهسازی دره های فصلی بصورت اساسی، باید بطور جدی از تجاوز به حریم و بستر رودخانه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب در نقاط مختلف استان تدابیر ویژه ای اندیشیده شد گفت:  در این راستا پیشگیری های لازم در همه نقاط استان انجام و همه اعضای ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش قرار دارند. 

محمدی زاده با قدردانی از همکاری گروه های جهادی و امدادگران در رسیدگی به خانواده آسیب دیدگان یادآورشد: تا خارج شدن سامانه بارشی از استان بوشهر فعالیت اعضا ستاد مدیریت بحران استان ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر