پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۸۷۵
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: سفیر آلمان در تهران خواستار حمایت از موضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حفظ برجام و اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سفارت آلمان در ایران با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به نقل از سفیر این کشور در تهران خواستار حمایت از موضع جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حفظ برجام شد.

در این پیام به نقل از هانس ادو موتسل آمده است: بیائید همگی از خواسته دلسوزانه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمایت کنیم؛ "اکنون زمان حفظ برجام است. این مسئولیت مشترک ماست که این توافق مهم را احیا کنیم. تصمیمات باید همین حالا گرفته شود."

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر خواستار استفاده از فرصت کنونی برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شد.

وی نوشت: اکنون باید تصمیماتی گرفته شود تا از این فرصت منحصر به فرد برای موفقیت و آزاد کردن پتانسیل بزرگ اجرای کامل این توافق استفاده شود.

بورل هفته گذشته نیز در یک یادداشت در روزنامه فایننشال تایمز توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را یک دستاورد دیپلماتیک برجسته توصیف و تاکید کرد: اگر می‌خواهیم توافق هسته‌ای را حفظ کنیم، اکنون زمان تصمیم‌گیری است.

وی افزود: هم‌اکنون باید برای غنیمت بردن از این فرصت بی‌مانند جهت رسیدن به موفقیت تصمیماتی اتخاذ کنیم و پتانسیل بزرگ اجرای کامل این توافق نشان داده شود. من هیچ جایگزین موثر یا جامع در دسترسی نمی‌بینم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین نوشت: هر روزی که توافقی در وین حاصل نشود، رسیدن به منافع اقتصادی ملموس برای مردم ایران از طریق رفع تحریم‌های آمریکا و همچنین منافع عدم اشاعه هسته‌ای برای جهان را به عقب می‌اندازد. به پایان رساندن توافق در این زمان مزایای اقتصادی و مالی چشم‌گیری به همراه خواهد داشت و همچنین امنیت منطقه‌ای و جهانی را تقویت خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر