جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۱۰۵
سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: مدیر کل بهزیستی استان بوشهر از توانمندسازی ۵۱۴ زن و ۲۹۶ مرد تحت پوشش بهزیستی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حسین اسدی راد صبح سه‌شنبه در کمیته توانمندسازی معلولان استان بوشهر اظهار داشت: امید به زندگی و تسهیل گری در آموزش فنی و حرفه ای در جریان است.

وی افزود: می‌توان با هم افزایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای زنجیره مهارت آموزی، تولید و اشتغال را برای جامعه هدف سازمان بهزیستی راه بیندازیم چون اشتغال و عرضه محصولات تولیدی باکیفیت دغدغه اصلی مجموعه بهزیستی است.

اسدی راد تاکید کرد: بهزیستی با اجرای برنامه‌های گوناگون مهمترین رویکرد خود را توانمندسازی افراد تحت حمایت در حوزه‌های مختلف می‌داند، که این مهم محقق نمی‌شود مگر با آماده کردن جامعه هدف و هدایت آنها به سمت فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه آموزی بر اساس پتانسیل‌های بومی هر منطقه، تا پس از کسب مهارت با حمایت سازمان بهزیستی بتواند در ایجاد اشتغال پایدار قدم بردارند.

وی از توانمندسازی ۵۱۴ زن و ۲۹۶ نفر مرد از جامعه هدف تحت حمایت بهزیستی در استان خبر داد و اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی برای توانمندسازی افراد و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب حرفه‌های مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد، اردوگاه‌های کاردرمانی، اماکن زیر نظر بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و بی سرپرست، آسیب دیدگان اجتماعی، معلولین و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است.

اسدی راد تصریح کرد: موضوع اشتغال مددجویان بهزیستی محقق نخواهد شد مگر با فرهنگ‌سازی و تعامل با شرکای اجتماعی و تشویق مددجویان به فراگیری مهارت‌های مورد نیاز بازار و نیز ارائه بسته‌های تشویقی از قبیل تسهیلات که در ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر