چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۲۴۹
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته فعالان صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر آموزش تخصصی می‌بینند.

به گزارش فکرشهر از مهر، اسماعیل سجادی‌منش عصر چهارشنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی اظهار داشت: توسعه آموزش در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی اضافه کرد: در همین راستا تفاهم نامه همکاری آموزشی بین مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوشهر با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به امضا رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت ویژه شاغلین و علاقمندان حوزه صنایع دستی، گردشگری، میراث فرهنگی از اهداف این تفاهم است.

وی ادامه داد: توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی با بهره مندی از ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و … استان به منظور نیل به اهداف توسعه پایدار از دیگر اهداف ما در این تفاهم است.

آموزش و احداث مرکز فرهنگی -تفریحی

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: همکاری در حوزه آموزش نیروی انسانی گردشگری و صنایع دستی و توانمند سازی آنها و اشتغال زایی علمی در این حوزه از اهداف این تفاهم است.

لیلا انبارکی توسعه صنعت گردشگری دریایی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در این تفاهم بر آموزش و احداث مرکز فرهنگی -تفریحی تاکید شده است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای تخصصی خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی و… را از دیگر مسائل ورد تفاهم عنوان کرد.

در این جلسه مقرر شد طرفین با هماهنگی‌های لازم برای اجرای تفاهم نامه با تشکیل کارگروه مشترک بر فرآیند اجرایی شدن و پیشرفت امور را در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر