جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر خبر داد:
کد خبر: ۱۱۹۲۷۸
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر حجم ثبت‌نام زائران اربعین حسینی را رو به افزایش دانست و گفت: موکب‌داران این استان در مرز شلمچه به زائران بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان خدمات‌ می‌دهند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، عبدالرضا مطاف، در نشست ستاد اربعین استان بوشهر با گرامیداشت ماه محرم از فعالیت موکب‌داران برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: موکب‌داران استان بوشهر در مرز شلمچه به زائران شش استان بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان که از این مسیر برای ورود به عراق تردد می‌کنند خدمات‌رسانی انجام می‌دهد.

وی از استقرار ۷ موکب استان بوشهر در مرز شلمچه خبر داد و بیان کرد: ۴ موکب در شهر نجف اشرف، ۱۶ موکب در مسیر پیاده‌روی نجف شرف و ۳۳ موکب هم در کربلا مستقر می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه در مجموع ۹۴ موکب خدمات‌رسانی می‌کنند افزود: آمار متقاضیان بیش از این و اکنون موکب‌های برون مرزی ۵۳ موکب در نظر گرفته شده است.

مطاف حجم ثبت‌نام زائران اربعین حسینی را رو به افزایش دانست و تصریح کرد: پذیرایی موکب در مسیر داخلی در ۵ وعده روزانه ۷۶ هزار و ۵۰۰ وعده و اسکان حدود ۹ هزار نفر در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز در مرز شلمچه ۱۹ هزار و ۴۰۰ پرس غذا تهیه و توزیع و ۱۹۰۰ نفر اسکان داده می‌شود گفت: موکب‌های استان بوشهر در مسیر پیاده‌روی نجف اشرف در شبانه‌روز ۱۳۰ هزار پرس غذا توزیع می‌کنند و ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در شبانه‌روزی اسکان می‌دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به پذیرایی موکب‌ها در کربلا در شبانه‌روز ۲۴۵ هزار پرس در ۵ وعده افزود: در کربلا امکان اسکان ۳۷ هزار و ۲۲۰ نفر فراهم است.

مطاف با بیان اینکه موکب‌های استان بوشهر از اول تا ۲۵ ماه صفر مستقر هستند، تصریح کرد: خدمات موکب‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ روز است و روزانه ۴۷۱ هزار و ۸۷۰ پرس غذا در ۵ وعده توزیع می‌کنند.

وی از استقرار پایگاه‌های امدادی در حوزه سلامت و پزشکی استان بوشهر در مرزهای داخلی و عراق در اربعین خبر داد و بیان کرد: این مأموریت بر عهده بسیج جامعه پزشکی است که در این راستا برنامه‌ریزی لازم شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر