پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۰۱
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸

فکرشهر: هم زمان با آغاز دور جدید مذاکرات احیای برجام در وین، دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد که نباید از هیچ تلاشی برای رسیدن به نتیجه موفقیت آمیز و توافق نهایی دریغ کرد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، میخائیل اولیانوف روز پنجشنبه پس از دیدار با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران گفت: امیدوارم که این آخرین دور مذاکرات باشد. ما در واقع به خط پایان بسیار نزدیک هستیم و نباید از هیچ تلاشی برای رسیدن به نتیجه موفقیت آمیز دریغ کنیم.

وی با بیان این که هیچ‌کس نمی‌داند دست‌یابی به توافق نهایی چقدر زمان می‌برد به ایرنا گفت که گفت‌وگوها تا زمان رسیدن به یک راه حل قابل‌قبول ادامه خواهد داشت. دیپلمات روس سپس خاطر نشان کرد: باید از تعیین ضرب‌الاجل‌های تصنعی درباره زمان دست‌یابی به توافق نهایی خودداری و در عین حال با سرعت رو جلو حرکت کنیم.

دور تازه مذاکرات احیای برجام پس از نزدیک به پنج ماه وقفه، روز پنجشنبه در پایتخت اتریش آغاز شده است.

علی باقری کنی که ریاست هیات ایران را برعهده دارد ساعاتی پیش وارد اتریش شد و پس از دیدار با میخائیل اولیانوف در ساختمان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، راهی هتل کوبورگ شد تا با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ملاقات کند.

وی پیش از آغاز گفت‌وگوها اظهار داشت: ما ایده‌های پیشنهادی شکلی و محتوایی خود را به‌منظور هموار ساختن مسیر برای جمع‌بندی سریع مذاکرات وین، که با هدف اصلاح یک‌ شرایط پیچیده خسارت‌بار ناشی از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا آغار شده، به طرف‌های مقابل ارائه دادیم.

باقری تصریح کرد: ایران‌ آماده جمع‌بندی مذاکرات در مدت زمان کوتاهی است، اگر طرف مقابل نیز آماده اقدام مشابه باشد.

ایرنا نوشته است که هیات جمهوری اسلامی ایران با اراده و اختیارات لازم برای دست یابی به توافق نهایی در مذاکرات حضور دارد و اگر طرف غربی تعصبات نادرستی را که در تضاد با مذاکرات حرفه‌ای است کنار گذاشته و رفتار مسئولانه‌ای نشان دهد می‌توان در کوتاه‌ترین زمان به توافق نهایی دست یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر