پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۰۳
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: تا آغاز هفته دولت (در کمتر از یک ماه آینده) یکهزار قطعه زمین‌ها برای ساخت واحد مسکونی یک طبقه در اختیار جوانان این استان قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر بیان کرد: این طرح که از مدت‌ها پیش هدف‌گذاری و برنامه ریزی شده بود از امروز در بندر ریگ با انعقاد قراردار واگذاری این زمین ها آغاز شد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر حداقل قیمت یک متر مربع زمین در شهرستان‌های استان بوشهر ۲ میلیون تومان است که با واگذاری ۲۰۰ متر زمین ۴۰۰ میلیون تومان به جوانان برای احداث مسکن کمک می‌شود و می‌توانند ۲۰ سال بعد اقدام به کوبیدن و احداث واحدهای آپارتمانی برای تامین مسکن فرزندان خود کنند.

استاندار بوشهر افزود: دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی هر چه سریعتر زمین‌هایی که برای انجام پروژه‌های مختلف به بخش خصوصی واگذار شده اما با گذشت مهلت اقدامی در آن صورت نگرفته را شناسایی و تعیین تکلیف کنند.

محمدی‌زاده به عنوان یکی دیگر از مصوبه‌های این نشست تاکید کرد:  روند حرکت و استقرار جمعیت شهرستان دشتی به سمت نوار ساحلی باید با ساخت مسکن، واگذاری زمین و دیگر امکانات اجرایی شود و مجموعه پارس شمالی که در این منطقه قرار دارد نیز وارد مدار می‌شود و نقش موثری در صنعت و اشتغال این منطقه خواهد داشت.

وی ادامه داد: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر موظف هستند رتبه ملی خود را در مقایسه‌های کشوری نسبت به سال ۱۴۰۰ دستکم یک پله ارتقا دهند و برای رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از اعتبارات در وزارتخانه‌ها تمرکز یافته است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان برای جذب این اقدامات به صورت جدی اقدام کنند و هر مدیر در هفته یکبار برای رایزنی در این زمینه به تهران سفر کند.

محمدی‌زاده اضافه کرد: همچینین مدیران برای استفاده از ظرفیت اعتبارات ملی، مدیر سازمان، وزیر یا مسئول کشوری دستگاه خود را به استان دعوت کنند تا برای تامین اعتبار پروژه‌ها بررسی و رایزنی صورت گیرد.

وی با اشاره به ضعف‌های زیرساختی اداره کل انتقال خون استان بوشهر، تاکید کرد: اعتبار لازم برای راه‌اندازی مجدد آزمایشگاه غربالگری این مرکز باید در تعامل با رئیس برنامه و بودجه استان بوشهر و سازمان انتقال خون کشور اقدام شود.

استاندار بوشهر گفت: اداره کل انتقال خون به هر میزان که موفق شد برای رفع نیازهای زیرساختی خود از اعتبارات ملی جذب کند به همان میزان نیز از اعتبار استانی به آن تعلق می‌گیرد.

محمدی زاده الحاق اراضی به شهرک‌های صنعتی جم، بوشهر ۲ و برازجان را تا هفته دولت خواستار شد و گفت: اقدامات لازم برای اجرایی شدن شهرک صنعتی عسلویه تا مهر ماه پیش رو انجام شود.

وی افزود: برق رسانی به شهرک‌های صنعتی دلوار، دیلم و تنگستان از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع تامین می‌شود.

استاندار بوشهر  با اشاره به اقدام ارزشمند سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ایجاد مجموعه پرورش ماهی در قفس در بندر رستمی این استان پیشنهاد کرد: با توجه به ظرفیت غنی استان بوشهر، در هر یک از شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر دستکم یک واحد پرورش ماهی در قفس اجرایی شود.

استاندار بوشهر مصوب کرد: اتاق بازرگانی استان بوشهر باید برنامه ریزی کند تا در نیمه دوم امسال ۱۰ نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بوشهر برای رفع نیازهای مردم این استان برگزار کند و در شهریورماه امسال و پیش از بازگشایی مدارس نیز نمایشگاه پوشاک عفاف و حجاب، کیف و کفش در همه شهرستان‌های این استان برپا شود.

وی استقرار صنایع آلاینده در محدوده شهر بوشهر را از زخم‌های کهنه‌ای دانست که باید التیام یابد و تاکید کرد: اقدامات لازم مانند واگذاری زمین برای انتقال این واحدها باید تا آبان ماه سال جاری به انجام برسد.

محمدی‌زاده در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی مونسون در هفته گذشته، گفت: ایجاد دیوارهای حفاظتی در حاشیه رودخانه‌های شهرستان دشتستان ضروری است زیرا مردم این شهرستان تا کنون بارها از این محل در حوادث سیل متضرر شده‌اند.

استاندار بوشهر بر تفویض برخی از اختیارات مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به مدیران شهرستانی تاکید کرد و افزود: مدیران در این زمینه خساست نشان ندهند و برای انجام بهتر امور در مواردی که امکان آن وجود دارد اختیارات خود را به مدیران در سطح شهرستان‌ها منتقل کنند.

وی مصوب کرد: در ادامه ابلاغیه‌ای صادر می‌شود که در قالب آن تفویض اختیارات مدیران کل به تفکیک دستگاه‌های اجرایی و ردیف اختیارات به تفکیک مشخص شده باشد.

محمدی‌زاده با تاکید بر برنامه ریزی مدیران برای جانشین پروری، بیان کرد: مدیران این مهم را در نظر داشته باشند و مدیرکل بازرسی استانداری نیز به طور جدی از دستگاه‌ها پیگیری و مطالبه کند.

استاندار بوشهر گفت: اشتغال حدود ۳۰ فرزند رزمنده‌های جاوید الاثر دفاع مقدرس را تا مهر ماه پیش رو تعیین تکلیف شود تا فرزندان این ایثارگران جذب یکی از وزارتخانه‌ها شوند.

وی ادامه داد: فرمانداری‌ها فضای آمفی تئاتر و دیگر ظرفیت‌های مکانی خود را برای برگزاری شایسته بزرگداشت رزمندان مفقودالاثر استان بوشهر در چهارشنبه آینده در اختیار بگذارند چرا که استفاده جامعه ایثارگری از این امکانات موجب افتخار است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه همه دستگاه ها به حضور مردم و نیروهای خود در پیاده روی اربعین و موکب‌های استان بوشهر کمک و هر یک از مدیران و معاونان دستگاه‌ها که قصد شرکت در این پیاده روی را دارند برای انجام این سفر معنوی برنامه ریزی کنند و نگران انجام نشدن کارها نباشندزیرا این سفر برکت‌های بسیاری به دنبال دارد.

نظرات بینندگان
یدالله عباسی
|
-
|
يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
کاش منم زمین میدادن ازاین اوارگی دربیام یاسیدشهدا یاامام حسین خودت کمک کن سرپناه ندارم خجالت میکشم اززن بچهام ازبس اینور اونور بردم خسته شدن خودت کمک کن دراین دنیا چیزی نخواسم جز سرپناه واسه زندگی اروم گناهم چیه جزاینکه فقیرهستم خدایاخودت کمک کن یاالمبنین
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر